• anna86

Spjälsängsmadrass?

Vart kan man köpa en spjälsängsmadrass till bra pris?

• Svar på tråden Spjälsängsmadrass?
  • Cilla77

Vi köpte våran på IKEA

• Becka21

Vi köpte våran på jysk för 198 kr.

• gummibears

Det beror det på vilka mått din spjälsäng har. Jysk har madrasser men deras mått är typ 60x?? o 70x??. Ikea har 55x112. Dock så hittar jag inga madrasser på Ikeas hemsida. Dom har haft en som heter Sultan blunda i alla fall för 139:-, samt en bäddmadrass (sultan slumra) för 129:-.

• gummibears

Sen finns ju alltid babyproffsen o.dyl men jag tror att dom är betydligt dyrare.

• Becka21

På babyproffsen kostar en maddras mellan 300-500 kr.

• gummibears

Oj....det tycker jag låter mycket för en sådan liten madrass.

• luttelin

Vi köpte en på IKEA, kostade 395:-. Var den tjockaste modellen (12 cm hög tror jag) så det var väl därför den kostade lite grann! Men det får det vara värt.. man kan ju ha den till flera barn!

• Carrie75

Tänk på att Ikeas madrasser bara fungerar till Ikeas sängar. De följer inte vanlig standard.

• Jordgubbar med glass

Gekås har oxå spjälsängsmadrass. Och dem kostar nog inte mer än 129 kr.

• LinaåBullen

Vi köpte våran på Ikea

• Ullis BF 24 Aug

Vi köpte madrass på Barnens Hus! Dom hade alla möjliga prisklasser att välja på!

• gummibears

Nej, Ikeas madrasser fungerar inte bara till deras sängar. Jag har en säng som inte är köpt på ikea men madrasserna, och de fungerar precis. Gäller att kolla vilket mått innan man köper madrasser.

• Carrie75

-- Gummibears
    Vad hade er säng för mått? Jag hittade inga madrasser som passade till 60x120 utan de hade bara 55x112. Fast jag frågade aldrig de kanske hade andra storlekar på madrasser fast de var slutsålda.

• gummibears

Min säng har samma mått som ikeas (även om sängen inte är köpt där) madrasser (alltså 55x112). Jag vet att Jysk har madrasser som passar 60x120, samt 70x120. Tror inte att dom kostade så mycket där heller (kommer inte ihåg utantill priserna).

• stina ärtan

Vad ska man ha för krav på en madrass då? ska den vara hård eller mjuk?

• Becka21

gummibears:

Vi köpte våran madrass på jysk o den kostade 198 kr.

Svar på tråden Spjälsängsmadrass?