• optimisten

En färg som täcker , ger glans och inte sliter på håret. Finns det verkligen??

Jag har haft i en intensivtoning för ca 3 veckor sedan men den är redan dassig och det täcker inte mina gråa hår längre . Har torrt och tunt hår nu i guldbrun färg. Är det någon som har tips på en permanent hårfärg eller intensivtoning som täcker allt grått, som ger glans och inte sliter på mitt hår??

• Svar på tråden En färg som täcker , ger glans och inte sliter på håret. Finns det verkligen??
  • Jamson

Att färga, d v s blanda 2 komponenter, sliter.
    Rena toningar , alltså sådana utan ammoniak och väteperoxid skyddar och fungerar som en inpackning med färg.
    Har du grått hår så är det ingen idé att köra med intensivtoningar, då de tvättas ur efter ett tag.

• Carr0n
    jenni82 skrev 2008-12-12 22:04:05 följande:
    garnier nutrisse tycker jag är super!
    Jag med
  • optimisten

Carr0n skrev 2008-12-12 22:07:25 följande:

Jag med
    Vilka färger brukar ni köra med och finns det märket i vanlig mataffär typ Ica?
  • Carr0n

Jag har kört allt ifrån ljusbrun till svart.. har alltid blivit nöjd. Ja, ja tror förpackningen är grön och gul nu. Finns i vanliga mataffärer

• sparco

Jag brukar använda nivå 2 toning från scharwskopf (svårt ord, säkert felstavat...) de är toppen i mitt hår.

• jenni82

optimisten skrev 2008-12-12 22:13:28 följande:

Carr0n skrev 2008-12-12 22:07:25 följande:
    Vilka färger brukar ni köra med och finns det märket i vanlig mataffär typ Ica?
    jag har kört i princip varenda nyans som finns, just nu har jag 7.3. den finns i de flesta affärer, köper själv på coop =)
  • Jambosana

Jag kör L'Oréal excellence crème, den är super. jag är väldigt gråhårig, men den täcker och tvättas inte ur. Håret är i superbra kondition.

• optimisten

Jag kör L'Oréal excellence crème, den är super. jag är väldigt gråhårig, men den täcker och tvättas inte ur. Håret är i superbra kondition.
    [/citat]

Loreal casting crem gloss har jag kollat på i affären, blir den mörkare än andra märken i färgen? Fast det är en toning och det du menar är väl permanent färg eller?

• Pormoicheia

henna?

It's the end of the world as we know it, and I feel fine
Svar på tråden En färg som täcker , ger glans och inte sliter på håret. Finns det verkligen??