• Almeli

Igånsättning med kateterballong!!!Nån som vill dela med sig av sina erfarenheter?

Skall bli igångsatt på detta sätt på månd och är lite nyfiken.Hur lång tid tog det för er från start till bebis???sist blev jag med gel och det tog 1 dygn!!!Läk trodde inte det sklle ta så lång tid denna gång då det är mitt 3e barn.Men jag vill gärna höra era storys om detta så berätta nu!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-14 10:51
    Puffar lite ingen mer som har lite tips och erfarenheter av detta är nyfiken.

• Svar på tråden Igånsättning med kateterballong!!!Nån som vill dela med sig av sina erfarenheter?
  • FamiljenWennström

Hej hej

Jag sattes igång med ballongkateter min förra förlossning (hon föddes då i v.37+0 pga värkar utan resultat). De gick jättebra. Det viktigaste är att du rör dig när dom väl satt in den och du får tillstånd att gå för du öppnas fortare då. Jag var öppen 1,5 cm när dom satte in katetern.

Ca tider:
    Kl 09.00 satte dom in den
    Kl 13.00 börja vattnet sippra då var jag öppen 4 cm och då ploppa även balongen ut, fick då droppet sen order att gå mycket.
    Kl 17.42 föddes dottern

så jag tyckte de gick riktigt fort, dom använde ingen gel bara ballong och dropp. så vi var helnöjda med hela förlossningen.

Hoppas allt går bra för er, :) Lycka till

/Helen

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Lucas 050127 & Maja 070402 sen en liten bebbe i magen bf juni -09♥¸ .♥´¯)¸.♥
  • Almeli

Tack så mkt för ditt svar, jag är öppen ca 1cm sa hon idag.Hoppas verkligen det blir en smidigare FL denna gång och inte så låångdragen.Låter som d hade en kanon FL.

• scrapdiva

Jag fick en ballongkateter insatt efter att ha öppnat mig ca 1.5 cm med gel. Tyvärr hann det inte gå så mycket längre då dottern inte hade några hjärtljud så det blev urakut snitt istället!

Svar på tråden Igånsättning med kateterballong!!!Nån som vill dela med sig av sina erfarenheter?