• Jag lixom

Någon som genomgått en diskprotesoperation?

Jag ska genomgå en diskprotesoperation i början av februari. De diskar som ska tas bort är det 2 nedersta i ländryggen...

Jag undrar om det finns likasinnade där ute?=)

• Svar på tråden Någon som genomgått en diskprotesoperation?
  • Jeppsson

Hej!
    Jag opererade mig i nov 2007 på Spine Center i Stockholm. Jag hade diskbråck på L4-L5 nivån. Ett fantastiskt sjukhus (antar att du ska dit, för de är de enda som op)med otrolig vård. Sedan har jag tyvärr fått "fel" rehab och använt mig av fel muskler för att stärka ryggen. När sjukgymnasterna talar om de inre magmusklerna så innebär det att man ska börja från bäckenbottenmuskelaturen. Men nu är jag på rätt väg, trots att jag har haft två ryggskott denna höst och lite förskjutningar i bäckenet. Fast jag är övertygad om att om jag inte hade op mig så hade jag blivit galen av de smärtor som jag hade innan.

Lycka till!

Mvh//Malin

• Jag lixom

Hej!

Jo jag är opererad där sedan tidigare, av Dr Svante Berg.
    Dock gick det inte lika bra för mig så deras eftervård har jag inget för. Däremot ligger Svante mig varmt om hjärtat....
    Han är även min mammas ryggläkare så vi har bra kontakt.

Jeppsson skrev 2009-01-05 18:00:34 följande:
    Hej!Jag opererade mig i nov 2007 på Spine Center i Stockholm. Jag hade diskbråck på L4-L5 nivån. Ett fantastiskt sjukhus (antar att du ska dit, för de är de enda som op)med otrolig vård. Sedan har jag tyvärr fått "fel" rehab och använt mig av fel muskler för att stärka ryggen. När sjukgymnasterna talar om de inre magmusklerna så innebär det att man ska börja från bäckenbottenmuskelaturen. Men nu är jag på rätt väg, trots att jag har haft två ryggskott denna höst och lite förskjutningar i bäckenet. Fast jag är övertygad om att om jag inte hade op mig så hade jag blivit galen av de smärtor som jag hade innan.Lycka till!Mvh//Malin
  • Jeppsson

Hej!
    JAg blev op av Anders Frost. Resultatet blev bra, fast jag har lång väg kvar. Men nu siktar jag på skidåkning v 7.

Lycka till!

Mvh//M

Svar på tråden Någon som genomgått en diskprotesoperation?