• Hope8082

Marsipanfigurer *kli, kli*

Helluu!
    Jag är så helylle så jag tänkte göra marsipanfigurer nu till jul MEN *kli i huvet* hur förvarar jag dem bäst fram till jul? kan man frysa? Är rädd att sockerkulorna ska tappa silverfärgen och att chocklade ska bli knasig.

hur gör man?

• Svar på tråden Marsipanfigurer *kli, kli*
  • Hope8082

Låter inte alls dumt men finns det ingen risk att de bli torra då? Ska det vara i rumstemperatur då? typ i skafferiet

• Mysanochmimer

Jag skulle nog köra på skafferiet,
    Visst kan det hända att dom blir lite torra i ytan iofs...
    Men annar vet jag inte...

• tru

tittade på ett program om marsipan kommer inte ihåg exakt hur man förvarade dem men de var i allafall viktigt hur man gjorde. och man skulle inte ha dem i kylskåpet.

• Hope8082

bzzzz skrev 2008-12-13 09:41:51 följande:

tittade på ett program om marsipan kommer inte ihåg exakt hur man förvarade dem men de var i allafall viktigt hur man gjorde. och man skulle inte ha dem i kylskåpet.
    tack då bör man ju inte förvara dem kallt. frågan är hur de blir om man skulle frysa dem, skulle detta gå tro (?)
  • Hope8082

iannat fall får jag ju ha dem i skafferitet.hööögt upp

• tidskriftssamlaren

Förvaras kallt insvept i folie har jag hört.

• jessican

Såg ett program på tv men sockerbagare som pratade om just förvaringen och de sa i rumstemperatur och inplastat.

• Hope8082

jessican skrev 2008-12-14 01:38:28 följande:

Såg ett program på tv men sockerbagare som pratade om just förvaringen och de sa i rumstemperatur och inplastat.
    okej tack men då kör jag på det. Är ju inte jättelänge till jul och då borde det ju räcka.
Svar på tråden Marsipanfigurer *kli, kli*