• Lindisen1

Erfarenhet från trädgårdsmöbler från Jysk?

Någon som har erfarenhet vad gäller trädgårdsmöbler från Jysk?

De har ju rätt bra priser nu, men jag är extremt tveksam till kvaliteten faktiskt, så jag tänkte höra om någon har erfarenhet - bra som dålig mottages gärna!

• Svar på tråden Erfarenhet från trädgårdsmöbler från Jysk?
  • bjden

Ja, det är grymt billigt men som man brukar säga: Man får vad man betalar för. Vi har köpt 2 utegrupper från jysk och bara att öppna paketen när man kommer hem brukar vara en surprise ifall allt är helt så man slipper åka och byta grejer. Finish är ju inte att tänka på, risk för stickor när man drar handen över träet. Om stolar/bord överhuvutaget håller ihop så kan det helt plötsligt lossna en stor bit som inte går att sätta dit igen. När 2 stolar som sitsen spruckit på efter 2 säsonger. Listan kan göras lång men det absolut viktigaste: DET ÄR BILLIGT!! Ibland uppväger priset dålig kvalitet.

Jag brukar slipa möblerna innan de används första gången för att få en hyfsad finish och sedan olja in dem. Ibland undrar man ju självklart varför man åker tillbaka till Jysk gång efter gång för att köpa möbler till taskig kvalitet men samma typ av grupp i dyra affären kostar minst 5 gånger så mycket och frågan är om de håller 5 gånger så lång tid.....

Jaja, en liten utläggning om våra erfarenheter med Jysk. Vill egentligen varken råda eller avråda, det viktigaste är att man är medveten om vad man köper och varför priset är lågt.

• Aiwendil

Jag kan snickra åt dig

• ladyhawk

Jag har bara köpt plastmöbler där och de var ok. Inte de billigaste dock... hade ett billigt plastbord på landet som jag gav bort och köpte ett stadigare (också Jysk) när det var halva priset.

• Björkeli

Hej.

Köpte plastmöbler där förra året. Vi ville ha ett stort bord med stora stolar o som tur var vart det prissänkt när vi var där. O nu vet jag varför!!

Jag valde att lägga ut några hundralappar mer för att få det stora bordet som även marknadsfördes som ett stabilt bord, eftersom jag hatar när borden vickar efter ett tag. Men nog fasiken vcikar detta bordet med! Ett evigt skruvandes med "bordfötterna".

Annars är jag helnöjd!

• Pink Rose

Vi har stora stabila möbler från jysk och vi är jättenöjda med de. Precis som vi ville ha dem, och de håller. Har dock inte testat trämöblerna..

• CB72

TS- det beror på vilken grupp du ska köpa,, Nu är det ju ett tag sen jag jobbade på Jysk,,,men säg till om det är något du undrar över.. För som jag har sett så är det inte som har bytts ut sedan jag slutade

Om du funderar på plsat-möblerna,, så är det samma som du köper som på andra ställen.. Om su funderar på teek-möblerna,, så är dom helt OK,,,men kom ihåg att behandla dom...

Ser att bjden har haft väldigt otur med sina möbler,,,men som sagt det kan även hända om man köper dyrare möbler,, det är ju då fabrikationsfel,, å det får man ju byta ut..
    Jysk har ju 2års garanti även på plastmöblerna....

Så så dåliga är dom inte.. Jag har själv köpt mina plast möbler där .. Å, dom håller då,, är nu inne på 7året,,, å dom är det inge fel på...

• bjden

CB72: Inte kan du väl med gott samvete säga att teakmöbler på Jysk håller samma kvalitet som dyrare i andra affärer??

• Moja

Har inte köpt trädgårdsmöbler på Jysk. Annars är min erfarenhet att det är billigt o dålig kvalitet (+ dålig service). Man får ju som sagt vad man betalar för!

Maken håller faktiskt på att banka ihop en garderob från jysk just nu... Vi hade sagt "aldrig mer jysk" men det var så billigt så vi slog till ändå. För tillfället hade det inte blivit någon garderob annars.

• CB72

bjden- skriver jag det??.. Nej,, utan jag skrev att dom är helt OK..

Å, att du har haft otrur....För visst kan även DYRA möbler gå sönder,, eller??..

Jag skriver inte att dom håller samma kvalitet,, utan att Jysk teak-möbler är helt OK,, å inget annat...

Men JA,, jag kan säga att deras teak-möbler är helt OK,, för dom pengarna..

• ladyhawk

Plastborden med "rutor" på ovansidan (ganska stora) är urkassa, både de runda och de förykantiga (haft båda). De har fyra "vanliga" ben (som pinnar). Det nya runda jag köpte har randig översida och benen vet jag inte riktigt hur jag ska förklara hur de ser ut. Det har jag haft i två år och det är stadigt.

• bjden

CB72: Jamen då är vi ju överens med viss nyansskillnad. Det var ju trots allt det som var kontentan i mitt första svar i tråden: Kanske inte så bra kvalitet men billigt.

• Lindisen1

Hmmm...OK! Tack för att ni svarar!
    Det är väl som jag hade trott - man får vad man betalar för.
    Då lägger jag i ärlighetens namn mer pengar på något som håller längre!
    Vi kommer att köpa trämöbler, och inte plast!
    Tack snälla för svaren!

Svar på tråden Erfarenhet från trädgårdsmöbler från Jysk?