• qattla

Synvillor?!

När man ser något som inte finns så heter det ju "synvilla" men om man HÖR något som inte finns, vad heter det då? Det kan väl knappast heta "SYNvilla" när man hör?
    Någon som vet?

• Svar på tråden Synvillor?!
  • mandolin76

Jag tror vi har sagt "Hörselspratt" en omskrivning för nu spelade hörseln mig ett spratt.

• Tecken

Jag brukar säga att jag "hört i höre" alt "att höra i höre". För man ser ju i syne, då måste man ju höra i höre

• qattla

mandolin76 skrev 2008-12-13 00:22:22 följande:

Jag tror vi har sagt "Hörselspratt" en omskrivning för nu spelade hörseln mig ett spratt.
    [/citat]
    Tecken skrev 2008-12-13 08:22:19 följande:
    [citat]
    Jag brukar säga att jag "hört i höre" alt "att höra i höre". För man ser ju i syne, då måste man ju höra i höre
    Men är dessa ord bara påhittade från er sida? Jag har aldrig hört dessa ord. Däremot är ju "synvillor" ett allmänt vedertaget ord. Jag blir inte klok på detta för jag hittar inte information någonstans.
  • Tecken

Jag har aldrig hört "hörselspratt". Huruvida "höra i höre" är påhittat eller ej, har jag ingen aning om. Men jag är en person med mycket fantasi och tycker om att leka med språket

• Tecken

Vid en snabb sökning på min homie Google, gav "höra i höre" 123 träffar och "hörselspratt" 1 träff = den här tråden.

• LindaRebecka

brukar också säga "hörde i höre" lr liknande.

• LindaRebecka

Hörvilla kanske kan vara något?

Svar på tråden Synvillor?!