• Anonym

"Måste" man eftersända posten när man gör adressändring?

"Måste" man eftersända posten när man gör adressändring? Alltså jag menar - behöver man verkligen det..?
    Vi får inga personliga brev eller så utan bara brev från vår bank, CSN, Kronofogden och Inkassobolag.. Har heller inga prenumerationer eller så.
    Kan vi skippa eftersändningen? Det skulle kosta oss närmare 800 kr nämligen och det är mycket just i dagsläget...

• Svar på tråden "Måste" man eftersända posten när man gör adressändring?
  • LindaSundberg

Nee man måste inte, ge bara ny adress till de företag ni känner att ni måste.

• Anonym

utan eftersändning så kommer ni att missa massor av post som ni kommer att behöva..som du själv skriver, csn, kronofogden m.m. så..JA!

• LindaSundberg

Fast det görs automatisk adressändring i de flestas system, annars kan man ringa själv och ändra adress hos de företag man får brev hos!

Anonym skrev 2008-12-13 02:37:23 följande:
    utan eftersändning så kommer ni att missa massor av post som ni kommer att behöva..som du själv skriver, csn, kronofogden m.m. så..JA!
  • Anonym

Ja, jag har inte flyttat på länge så jag vet ju inte...
    Men innan när jag har flyttat har alla myndighetsbrev, banker, inkasso o instanser kommit automatiskt till den nya adressen ganska snart..eller nästan direkt
    Men det kanske inte är så längre?

• LindaSundberg

Jo visst är det så. Skrev det också :)

Anonym skrev 2008-12-13 02:44:46 följande:
    Ja, jag har inte flyttat på länge så jag vet ju inte...Men innan när jag har flyttat har alla myndighetsbrev, banker, inkasso o instanser kommit automatiskt till den nya adressen ganska snart..eller nästan direktMen det kanske inte är så längre?
  • Anonym

LindaSundberg skrev 2008-12-13 02:47:00 följande:

Jo visst är det så. Skrev det också :)
    ok tack
    då kanske det inte behövs
  • LindaSundberg

Nej eftersändning behövs ej. Om du vill känna dig säker kan du ju själv ringa till olika företag och ge dem den nya adressen.

Anonym skrev 2008-12-13 02:54:16 följande:
    LindaSundberg skrev 2008-12-13 02:47:00 följande:
    ok tackdå kanske det inte behövs
  • Anonym

LindaSundberg skrev 2008-12-13 02:56:50 följande:

Nej eftersändning behövs ej. Om du vill känna dig säker kan du ju själv ringa till olika företag och ge dem den nya adressen.
    Ja, ska försöka ringa till alla de jag kan komma på
    Banker och CSN behöver man inte ringa va?
  • LindaSundberg

Det har jag ingen aning om då jag inte har något med csn att göra, bank tror jag inte man behöver, men ring du för säkerhets skull.

Anonym skrev 2008-12-13 02:58:11 följande:
    LindaSundberg skrev 2008-12-13 02:56:50 följande:
    Ja, ska försöka ringa till alla de jag kan komma påBanker och CSN behöver man inte ringa va?
Svar på tråden "Måste" man eftersända posten när man gör adressändring?