• 1 tu 3

Hur dölja stort fult element i barnrum?

I min dotters rum finns ett stort och fult element (kan inte förstå hur man tänkt) som tar upp en hel vägg. Ovanför har jag tänkt sätta hyllor, men skulle vilja ftrolla bort elementet.

Det är det första man alltid ser när kommer in.

Har försökt att ställa ngn möbel framför, men det blir inte heller riktigt bra + att då tar man väl bort lite av värmen.

Ge mig gärna tips och tricks på hur jag kan göra. Lägger ev in en bild på detta,i mina ögon, gigantiska element.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-13 08:59
    Kan tillägga att vi bor i hyresrätt och vill kanske inte lägga ut allt för mkt pengar.

• Svar på tråden Hur dölja stort fult element i barnrum?
  • romani princess

hmmm..det går inte att fsta något roligt tyg i hyllan ovanför elementet och drapera så det döljer eländet?

• h8him

Snickra ihop ett elementskydd och klä det med tyg eller mönstrad plywood. Är det inte möjligt att byta ut det gigantiska elementet?

• Ziitoo

Brukar ju finnas skydd och köpa och ställa framför element och dom brukar inte vara så pjåkiga =)

69 dagar kvar =D
  • panzermensch

Gör ett elementskydd med roligt tryck på

ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • 1 tu 3

Tack för era förslag. Ja det är nog ngt sånt jag har funderat på själv. Ngn som vet hur det funkar att ha ett tyg hängnde för, jag menar ur tex brandsynpunkt?

• h8him

Tyg funkar om det är vattenburen värme. Vanliga elelement ska du INTE ha tyg över/mot.

• panzermensch

Du ska spänna ut det en bit ifrån. Med hjälp av en ram

1 tu 3 skrev 2008-12-13 09:01:10 följande:
    Tack för era förslag. Ja det är nog ngt sånt jag har funderat på själv. Ngn som vet hur det funkar att ha ett tyg hängnde för, jag menar ur tex brandsynpunkt?
    ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • 1 tu 3

panzermensch skrev 2008-12-13 09:38:38 följande:

Du ska spänna ut det en bit ifrån. Med hjälp av en ram
    ok. tack för tips.

ja det ju ett "vanligt" vattenburet element.
  • Det ljuva livet

Sätt en hylla över (ungefär som ett fönsterbräde) och fäst ett fint tyg med självhäftande kardborreband. Jag har sytt ett elementskydd, bild finns i galleriet.

• 1 tu 3

Det ljuva livet skrev 2008-12-13 10:50:12 följande:

Sätt en hylla över (ungefär som ett fönsterbräde) och fäst ett fint tyg med självhäftande kardborreband. Jag har sytt ett elementskydd, bild finns i galleriet.
    Himla bra idé, tack

Hittade dock inte bilden i ditt galleri, ska kolla igen.
  • 1 tu 3

Det ljuva livet skrev 2008-12-13 12:14:03 följande:

Knappt att jag hittade den själv ..www.familjeliv.se/hem/det_ljuva_livet/galleri....#
    jag kommer inte fram till den bilden. Under vilken kategori ligger den?
  • Det ljuva livet
    1 tu 3 skrev 2008-12-13 12:15:35 följande:
    Det ljuva livet skrev 2008-12-13 12:14:03 följande: jag kommer inte fram till den bilden. Under vilken kategori ligger den?
    Den ligger under inredningsdetaljer, i mitten på första sidan.
Svar på tråden Hur dölja stort fult element i barnrum?