• kalmar brud

sprucken trumhinna?

har eb dotter på 8 månader som har varit kraftigt förkyld hela veckan med feber, snorig och hosta.
    Inatt sov hon ingenting mellan klockan 23-02, hon bara skrek hela tiden ingenting som hjälpte. Så vid 02 då tröttnade jag och gav henne alvedon sen somnade hon ca 03.

Nu på morgonen så är hon kladdig i vänster öra precis som något har runnit ut. Det ät klar vätska. Kan det vara att trumhinnan har spruckit???

• Svar på tråden sprucken trumhinna?
  • Skrik och Panik

Ja det kan det vara. Först gör det sjukt ont, så ont så det är inte sant. Sedan spricker trumhinnan och då lättar smärtan otroligt mycket och varet rinner ut!

Uppsök en doktor tycker jag!

• Esmiso

troligtvis. Kolla hos läkaren. inget akut direkt, de gör ju inget åt det om det skett.

• Esmiso

kalmar brud skrev 2008-12-13 08:44:36 följande:

fåår dom något för det när det har skett
    inte mig veterligen.
  • Skrik och Panik

Min son fick antibiotika efter att trumhinnan spruckit

• ludenben

jo  min son har fått penicilin vid variga öroninflammationer. Därför att det inte ska bildas mer bakterier. Annars är de restriktiva med penicilin.

kalmar brud skrev 2008-12-13 08:44:36 följande:
    fåår dom något för det när det har skett
  • Esmiso

Skrik och Panik skrev 2008-12-13 08:46:47 följande:

Min son fick antibiotika efter att trumhinnan spruckit
    känns ju onödigt att ge en 8 mån bebis antibiotika när trumhinnan redan spruckit...Jag hade nog motsatt mig det.
  • Lonicera

Min trumhinna sprack när jag åkte flygplan en gång. Piiip, sa det så att min kompis som satt bredvid hörde dit. När jag sökte vård för det så konstaterade läkaren att det hade gått hål på trumhinnan, men att det skulle läka ihop utan åtgärd och det gjorde det. Jag har inte fått någon hörselnedsättning pga detta.

Jag tycker ändå att du ska låta en läkare titta på det.

• bomman

Jo, man ger ofta antibiotika om trumhinnan spruckit pga en inflammation som öroninflammation.
    Detta för en snabb och bra läkning. Var hos läkaren idag med min dotter pga öroninflammation och då pratade vi om just detta.

• Nimbuz

Min son har alltid fått penicillin vid öroninflammation även då trumhinnan spruckit.

Jag hade själv så för precis en månad sen och min trumhinna sprack. Läkaren gav mig penicillin som först inte fungerade men så bytte jag sort och det vart bra på nån dag.

Svar på tråden sprucken trumhinna?