• cognito

Erfarenhet av Mama Mia på söder?

Hej!

Plussade i morse och genast börjar alla frågor hopa sig! :)

Vet inte var jag sak ringa på måndag, barnmorskan på vårdcentralen eller kanske ta kontakt med Mama Mia på söder?

Någon som har tips?

Tack på förhand! :)

• Svar på tråden Erfarenhet av Mama Mia på söder?
  • Kärleksmiraklet

mama mia på söder tycker jag.det är toppen där,jätte mysigt ställe och alla verkar vara jätte gulliga!

• S168

Hej,
    Tyckte att de var inte super bra. Ej heller dåliga. Efterkontrollen hade de tänkt hoppa över. Men jag proppsade på en kontroll, vilket visade sig vara bra eftersom inte allt var helt ok. Fick byta barnmoska 3 ggr. Inte mitt val, utan det var semester och någon skulle sluta osv.

• wanja

Jag tycker mama mia söder är superbra. De har varit väldigt måna om oss och sett till att vi fått göra extra ul när jag hade blödningar osv. Nånting jag inte tänkte på när jag var ny gravid var vart jag ville föda. Vill du föda på södra BB eller BB stockholm skulle jag välja en mödravårdcentral som är knuten dit så har du lättare att få plats. Går du på mama mia får du söka dit och då är det inte säker de har plats.

• lightfish
    wanja skrev 2008-12-13 13:24:44 följande:
    Jag tycker mama mia söder är superbra. De har varit väldigt måna om oss och sett till att vi fått göra extra ul när jag hade blödningar osv. Nånting jag inte tänkte på när jag var ny gravid var vart jag ville föda. Vill du föda på södra BB eller BB stockholm skulle jag välja en mödravårdcentral som är knuten dit så har du lättare att få plats. Går du på mama mia får du söka dit och då är det inte säker de har plats.
    Från och med 1 januari 2009 får man som Sthlmare välja vilken förlossningsklinik man vill och det MVC som man är inskriven på är skyldigt att hjälpa en. Stod i nummer 4 av Vårdguidens tidning.
  • cognito

Tack så mycket för era svar! Ska nog prova ringa dem på måndag. Vad händer då, förresten, får man komma på samtal? När vul? Kub/nupp test osv? Jag vet verkligen ingenting om hur det funkar att vara gravid.. :)

• Bejbibloggen

Plussade i veckan och ringde dem i torsdags. Fick inte tid förrän i april, vilket t.o.m. de tyckte var sent. Men de hade väldigt få tider...

MEN jag ringde dem för att jag hört gott om dem. Så vi får väl se.

• Uddan

jag har varit på söder under min förra grav. jag var då väldigt orolig och hade en kanon BM som jag fick komma till och lyssna på lilla bebisen så ofta jag ville.. Nu gravid igen och har valt samma BM.

• modestyclara

Tycker Mama Mia söder är kanon. En stor fördel är ju att de kan göra tillväxt-UL och rutin-UL där. Har fått göra två extra UL vid två olika tillfällen i samband med besök hos BM (ena gången pga att det var svårt att avgöra hur huvudet låg och andra gången för att magen inte vuxit). Jätteskönt att få tid direkt och slippa oroa sig.

Svar på tråden Erfarenhet av Mama Mia på söder?