• Vasen

"Typiska tonårstjejgrejer"

Någon som har förslag på julklapp till en 13årig tjej som enligt sin mamma gillar "typiska tonårstjejgrejer"?

Var själv aldrig någon "typisk tonårstjej" (jag hängde i stallet, var med i Fältbiologerna och mekade med moppen som tonåring) och det var dessutom länge sen, och jag har ingen inblick i tonårsvärlden överhuvudtaget. Det ska vara något som handlar om mode iallafall, kanske kläder eller makeup-prylar. Vilken affär är det lämpligt att köpa presentkort på? Vilken ska man undvika? Vilken typ av smink använder en typisk tonårstjej, pinsamt att komma med en låda fylld med färger och attiraljer för tanter ju ?

• Svar på tråden "Typiska tonårstjejgrejer"
  • arkeologitjejen

Jag ÄLSKADE alla typer av boxar med smink där det fanns massor med färger att testa och kombinera. Det brukar finnas sådana på Åhléns. I annat fall så skulle jag köpa presentkort på Kicks. De är billiga och har lite av varje. Annars är kläder också en hit, HM tror jag är toppen för en 13-åring.

Mamma till Linnea, född mars 2008.
  • lunkentuss

Presentkort är ju jättebra :)
    Kicks kankse, det är ju en sminkaffär.. hehe :P
    Bellbox? (hårvårdsaffäer tror jag det är ungefär)

• Ronjan709

HM är väl en typisk tonårsaffär eftersom de har både billigt smink och billiga kläder och ung stil. Mina kompisars tonårsdöttrar handlar där så ett presentkort där kan nog inte slå fel :)

• Februarii

Jag tycker Åhlens är bra att köpa presentkort på eftersom om man inte hittar smink så finns det även kläder, väskor, böcker, skivor, filmer... Ja, och så vidare. Min lillasyster är 14 år och använder oftast bara foundation och mascara. Hon önskar sig sminkborstar och ansiktskräm. Lindex har fina set med sminborstar. Åhlens och Lindex har presentset med Christina Aguileras parfym Inspire och lotion tror jag det är. Doftar jättegott men inte för tungt.

• Lemonad

MAKEUP STORE och FACE STOCKHOLM har bra smink, och även presentkort på kurser i hur man sminkar osv.

Kanske en prenumeration på modetidning?

• miababia

sonens kusin vill ha björn borg underkläder/trosor, finns i många olika färger och mönster.

• Iskall Öl

För två år sen (när jag var 13) fick jag en massa parfymer, duschstuff och liknande. Sex & The City film, Mamma mia?

CLUBEN!!!! ♥ thiindra.blogg.se
  • Indianica

Presentkort på Make Up store hade jag älskat! Finns en variant som kostar typ 500 spänn och då ingår sminkning på plats samt valfritt smink för 500 spänn.

Jag tror många tonåringar använder relativt billigt HM-smink, men det de helst vill ha är annat, typ Make up store-smink! Fast jag tycker det är svårt att köpa smink själv, bättre ned presentkort, så färgerna blir rätt.

• Yummie

Gina Tricot är annars en affär som tonårstjejer botaniserar flitigt i.

• Jane Roe

Jättebra förslag ovan !
    Ett tips på en "typisk tonårsparfym" enligt min mening är Kenzo (??)
    Den finns iaf i paket på KICKS med deo också ;P

Tror att en sminkning på Make Up Store skulle vara MYCKET uppskattat :)

Annars skulle man kunna ta en necessär på t ex KICKS och plocka i sminkborstar, paddar, små hudlotions, lipsyl osv..Också skojj :)

¤- Kärlek är Perser -¤
  • Yummie

En annan tonårsparfym är Tommy "Tommy Girl". En klassiker.

• het och vild

presentkort på cubus,gina tricot,HM,stadium,JC SF biobiljetter alltså, Glitter /(smycken och hår grejer)
    en sminkning och styling och sen få vara fotomeodell för en dag. Iof rätt dyrt om man vill köpa bilderna.

påladdning till mobilen om hon har kontantkort. parfym.
    Trosor sockar Bh

Det var lite grann. lycka till..

• sakoline

Så om man är typisk tonårstjejig då gillar man smink och kläder? -_-

• Pinky00

Ett presentkort är nog vad hon skulle uppskatta mest. Gjorde jag iallafall
    Opersonligt ja, men hon vill säkert välja sina köp själv.

• Pinky00

sakoline skrev 2008-12-17 02:28:21 följande:

Så om man är typisk tonårstjejig då gillar man smink och kläder? -_-
    Ja det tror jag... och massa annat!
Svar på tråden "Typiska tonårstjejgrejer"