Mamma slog sitt barn på Lindex
Idag var jag och mina knoddar ner på stan för att kika på luciafirande. Vi gick en sväng på Lindex för att leta en halsduk till lilltjejen. När vi går där ser jag en tjej i 30 års åldern börjar springa. Jag vänder mig om och tittar varför hon sprang så dant, då ser jag hur hon får fatt på en 1,5-2 åring och skriker så hela affären vänder sig om, men hon bryr sig inte utan ger pojken en örfil och drar honom i armen.
Det gjorde så ont i mig, fick hjärtklappning och sån fruktansvärt adrenalinpåslag. Jag började storgråta i ett hörn. Hur kan man behandla sitt barn så illa. Klart att man ska sätta gränser och säga ifrån, men det där var misshandel.
Jag gick några extra varv runt mamman och pojken sen och såg att han hade en stor röd fläck på kindbenet och uppemot örat.
Efter allt lagt sig blev jag så arg på mig själv att jag inte gick fram och sa till henne. Jag var som i nån chock bra länge efteråt, såg att det var flera som såg och ingen gick bra. Nu mår jag skit över att jag inte ingrep! Hon såg helt galen ut mamman, nästan så man själv vart rädd, så undrar hur rädd pojken blev!
Jag som hade en dröm om att en dag byta inriktning och jobba med barn som far illa, men undra om jag klarar det. För det gör så ont i hela mig att se barn fara illa, fruktansvärt att det ska förekomma i vårt land.