• Anonym

Börjar bli flintis!

Min sambo börjar bli flintskallig! Jag har jättesvårt att acceptera det. Han kommer se så gubbig ut om något år när han är helt kal uppe på huvudet. En del passar ju i att vara rakade men det gör min sambo absolut inte....

Jag mår sämre och sämre av detta och vet inte vad jag ska göra för att sluta skämmas över det. Vi har en kompis som också börjar bli tunnhårig och han har klippt sig jättekort och det ser bra ut. Men om min sambo skulle göra det hade det sett hemskt ut. Han har skarpa drag och är ganska ljus i hyn. Det kommer se fruktansvärt ut när han inte har någon lugg som kan mjuka upp hans ansikte och istället kommer flinten lysa vit!

Det är hemskt att känna så här och jag gråter mycket över detta. Inte roligt att behöva känna så här för den man älskar....men ibland undrar jag om jag verkligen gör det eftersom dessa tankar kommer upp.

Vet ju att där inte är något att göra så det är ju bara att acceptera det men det är jättesvårt att sluta känna som jag gör.

• Svar på tråden Börjar bli flintis!
  • Anonym

Är det inte killarna med skarpa drag som passar bäst i rakat? De med runda ansikten brukar ju se lite bäbisaktiga ut när håret försvinner.

Har du sett honom utan hår? Det kanske är bättre än du föreställer dig? Kan man inte fixa till det med snygga glasögonbågar eller något som väger upp pigmentlösheten?

• Anonym

Han har ganska stor näsa, markerad panna och så ganska blek......kan inte tänka mig att han blir snygg som flintis! När jag tittar på kort som är tagna för 5-10 år sedan gråter jag varje gång. Då hade han så mycket hår, nu är det så tunt och fult.....

Varför ska naturen vara så grym och ta håret som en person som verkligen behöver det och inte alls passar utan?

• Anonym (me)

Jag känner igen mig i det du skriver TS. Min sambo har själv panik över sitt hår och studerar det ofta i spegeln. Han har väldigt tunt hår med tunna, fina hårstrån som det är nu men han tycker det tunnas ut. Och i ärlighetens namn är det inte lika tjockt som när vi träffades.

Så i vårt fall är det han som har den största paniken. Men jag är också himla rädd. Har sett ett kort på honom när han hade rakat och det var hemskt.

Så absolut är jag rädd att han blir flintis. Tycker rakade killar överlag är osexiga och speciellt killar som inte passar i det och som rakar för att de är flintis.

Jag har inget råd till dig TS. Men jag är nyfiken på vad din kille själv säger om detta? Har han sagt något eller har ni pratat om det här? Och för guds skull, säg inget till honom om hur du känner för det här är förmodligen jättekänsligt för honom!

• DenÖdmjukaHögtÄlskadeGmoll

Du får nog helt enkelt bita i det sura äpplet och acceptera att karln din blir ful eller se om en snyggare årgång vill ha dig

reserverar mig för evt felstavningar och feltolkningar
Svar på tråden Börjar bli flintis!