• Anonym

Helt tom mage som bullrar när jag andas?

Högst ett par timmar efter att jag har ätit en hel måltid så blir jag EXTREMT hungrig igen, vilket jag aldrig brukar bli annars.
    Magen låter väldigt konstigt också, den blir helt tom (som om man helt tömt den på innehåll även fast jag inte besökt toaletten), och bullrar när jag andas.
    Detta är väldigt pinsamt för jag jobbar i butik och jag tror att kunderna ibland tror att jag pruttar...det låter nästan så.

Någon som vet varför det blir så?
    Jag äter normal mat, och på regelbundna tider.

• Svar på tråden Helt tom mage som bullrar när jag andas?
  • Anonym (***)

Det kan vara så mycket med magen, men jag tycker det låter som magkatarr.
    De brukar rekommendera att man testar receptfritt på apoteket först, ex. Novalucol eller Losec. (Omeprazol, den billigare varianten)
    Sedan ska man givetvis försöka äta bra, inte röka, inte dricka alkohol eller kaffe och försöka att stressa mindre.

Jag har själv hemska problem med magen, det är inte roligt.

Jag är dock ingen läkare, så du får ta mina råd med en nypa salt.

• Anonym

Aha...magkatarr uppstår vid stress va? För stressar gör jag tyvärr en hel del..
    Men låter magen sådär konstigt då? Där jag drar in och "töjer ut" magen så låter det något fruktansvärt mycket.

• Anonym

Så där har jag haft det hela mitt liv
    När jag blir hungrig och jag andas "häftigt" så låter det nästan som jag pruttar men det är magen som låter. Jag har aldrig funderat över att det skulle vara något konstigt, eftersom jag alltid haft det så här. Jag tror inte att du behöver oroa dig.

En gång skulle jag göra ett hörseltest på jobbet. Men när testet var klart sa läkaren att jag måste vara döv. Men det var min mage som bullrat så mycket att jag inte hörde signalerna

När jag hade magkatarr för några år sedan fick jag en svidande, sugande känsla i magen, halsbränna, ont i magen efter maten.

• Anonym

Skönt att höra att det finns fler som jag!
    De jag berättat det för innan tycker det verkar jättekonstigt, de blir helt förskräckta när de hör hur min mage låter.

Men varför blir jag hungrig så snabbt då?
    Till exempel idag så åt jag en stor portion mat till lunch, och knappt två timmar senare är magen helt tom (och låter sådär konstigt). Såhär har det varit i några veckors tid nu.

• Anonym (***)

Anonym skrev 2008-12-13 18:52:48 följande:

Aha...magkatarr uppstår vid stress va? För stressar gör jag tyvärr en hel del..Men låter magen sådär konstigt då? Där jag drar in och "töjer ut" magen så låter det något fruktansvärt mycket.
    Ja, magkatarr uppstår oftast vid stress.
    Magen kan helt klart låta konstigt vid magkatarr. Man kan även få tidig mättnadskänsla när man äter, men bli hungrig snabbt igen. Det kan köra och bullra magen och det gör det för att den är i obalans vid magkatarr.
    Försök att dricka lite A-fil och/eller Proviva med nyttiga bakterier som neutraliserar magen lite.
    Det värsta med magar är att man måste prova sig fram vad som fungerar bäst på en själv.

Hoppas du får bukt med problemet snart!
  • Anonym

Tack så mycket för de tipsen! Jag ska prova A-fil eller Proviva (mums!) och se om det hjälper. I värsta fall får jag väl gå på någon av de receptfria medicinerna som du tipsade om innan.

• Anonym (***)

Anonym skrev 2008-12-13 20:28:49 följande:

Tack så mycket för de tipsen! Jag ska prova A-fil eller Proviva (mums!) och se om det hjälper. I värsta fall får jag väl gå på någon av de receptfria medicinerna som du tipsade om innan.
    Var så lite!
    Lycka till med magen nu och om det inte blir bättre tycker jag att du ska kontakta din vårdcentral.

Kram
Svar på tråden Helt tom mage som bullrar när jag andas?