15 000:- delbetalning, vilka har lägst ränta MIO eller IKEA?. HJÄLP ÖNSKAS!
Vi vill köpa möbler för 15 000:- vilka har lägst ränta, mio eller ikea? hjälp mig snälla!
Vi vill köpa möbler för 15 000:- vilka har lägst ränta, mio eller ikea? hjälp mig snälla!
står det inge på deras hemsida då?? ska ni köpa mycket möbler så får ni nog mera för pengarna på IKEA men mio har väl bättre kvalité men lite dyrare..
OBS... tänk på att detta är fl!! var beredd på komentarer som:
ska man köpa mönler på avbetalning så ska man låta bli... m.m.
Finns säkert info på deras hemsidor. Absolut billigast blir det om ni sparar pengar och köper när ni har kontanterna
Jag vet att jag kommer få såna kommentarer men har man inte råd och behöver möbler eftersom djur & barn förstört dom gamla så vad gör man :)..
nä hittar inte på IKEAs hemsida :(.
Jo Mio har snyggare möbler men det är lite akut med nya möbler, hehe..
Är det inte mer relevant vilken av butikerna som har de möbler ni vill köpa till bäst pris?
Tror nog att ett vanligt banklån ger bäst ränta, då kan ni ju dessutom handla på olika ställen. Kan generellt inte rekommendera att låna till konsumtion, men det är ju ett beslut du i slutänden själv måste ta.
Annars kan jag rekommendera Blocket, det finsn mycket fint från både Mio och IKEA där.
Vi har redan huslån och kan inte ta mer på bank. har haft på ikea förr men minns inte räntan. det är det enda jag är nyfiken på :).
Ari Gold skrev 2008-12-13 18:57:54 följande:
TS:
Hehe men jag är mest inne på sit down soffan på Mio och en likadan fotölj men har även favoriter på ikea :D
Vi har på Ikea och varje månad så ligger räntan på ca 27 kr på månad! =)
IKEA startkredit
"Är du mellan 18 och 26 år? Då kan du handla för 30 000 kr. De första sex månaderna är helt ränte- och avgiftsfria"
Jag rekomenderar att ni köper det som ni vill ha. Är det lite dyrare så är det värt det.
Som dom andra säger så kan ni även köpa på t ex blocket. Det gjorde min bror för några år sedan. Blev en väldigt fin svart soffa som såg ut till att vara lädersoffa men det var det inte. Kostade 700 kr! Det var tre år sedan och han har den kvar för han, eller numera är det dom, trivs väldigt bra med den.
På MIO tas krediten hos Resurs Bank. Hos dem kan man välja 12 mån avbetalning utan uppläggningsavgift och räntefritt. Bara aviavgiften tillkommer på 25 kr per månad.