• Forbidden

Ni som fått tidigt missfall, hur har visat sig?

Plussade i tisdags, så är alltså i v 4-5
    nu blöder jag och har gjort hela dagen.
    Som mens
    Har inte haft ont, tycker dock att de har börjat molna lite nu. Är annars en sån tjej som har jätte ont vid mens, så jag nästan tycker att de borde göra ondare om de nu är et MF.
    Gyn tyckte inte de va någon ide att åka in och kolla, man ser inte något så här tidigt sa dom.

Ni som nu oturlig nog råkad ut för missfall tidigt i graviditeten hur har de visat sig. Har ni haft ont? Mkt? Klumpar.. ?
    Är de ett missfall jag har just nu?

Och när kan man göra ett gravtest igen och kolla utan att de blir felaktigt? För antar att man måste vänta någon vecka även om man fått mf?!

• Svar på tråden Ni som fått tidigt missfall, hur har visat sig?
  • Anonym

Det kan göra lite ont att få missfall.Det behöver ju inte vara mer än en vanlig mens, spec nu när det är så tidigt.
    Jag har fått lära mig att det är risk för missfall när man både blöder och har ont samtidigt. Men att det är lugnt om man har "ett symtom i taget"

• Bumms

Hej

Jag fick missfall i V 6+?, jag började med bruna flytningar på torsdagen, och söndagen därefter kom det en FORS, hann inte ens på toa, det var grymt mycket blod...sen blödde jag som mens, dock med lite klumpar i...

Milos Mamma
  • Junior mint

Hade en rejäl mensblödnign och mycket ont, alltså låg på golvet ont! Var i vecka 5.
    Håller tummarna för dig!

• Forbidden

Jag har inge ont, inge alls, molnvärken förut va nog bara magknip, efter lite toabesök va allt genast bättre.
    Och ni alla verkar ju haft ont fast de va så tidigt...
    Men ändå har jag väldigt svårt att tro/förstå att man kan blöda så här mkt men ändå fortsätta vara gravid. Va kommer blodet ifrån då..?
    Ska väl försöka göra ett gravtest igen om någon vecka, tog ni ett?

• jamtlandsstårs

jag fick MF i v 5 hade inge ont i magen, hade som en mens ungefär fast lite slämmigare (ursäkta)...har haft tok ont i ryggen i stället

• Junior mint

Vänta och se om det blöder mer eller så. Vilket ändå är ganska vanligt i början.
    Men om det är mycket blod, så hade jag ringt gynakuten om jag varit du. Då får du säkert en tid om ca en vecka för vul. För att konstatera mf måste man ofta ta blodprov på hcg och ett till lite senare för att jämföra och se om mängden hcg har gått ner. Om du testar hemma om en vecka kommer du nog i vilket fall få plus igen.

• Forbidden

Junior mint
    De roliga är ju att jag ringde gyn när jag upptäckte blödningen. Dom sa att de inte fanns något att göra. De va ändå fär tidigt för att se något men dom misstänkte missfall. Skulle återkomma om jag fick ont , fick jag inte ont skulle jag vara uppmärksam på om graviditetssymptoma förtsätter.
    Ska ringa imorgon igen, be om tid om någon vecka el två så jag vet och sen ringa min bm mottagning och fråga lite om dom kanske kan ta blodprov och så.

• Jenny87

Jag fick missfall i vecka 7 och jag blödde som vid mens ungefär med massa klumpar. Hade ont också men inte mycket värre än vanlig mensvärk

(¯`°?.¸ ღ♥ Måns 13 november 2007 ♥ღ¸.?°´¯)
  • Junior mint

Forbidden skrev 2008-12-13 21:53:05 följande:

Junior mint De roliga är ju att jag ringde gyn när jag upptäckte blödningen. Dom sa att de inte fanns något att göra. De va ändå fär tidigt för att se något men dom misstänkte missfall. Skulle återkomma om jag fick ont , fick jag inte ont skulle jag vara uppmärksam på om graviditetssymptoma förtsätter. Ska ringa imorgon igen, be om tid om någon vecka el två så jag vet och sen ringa min bm mottagning och fråga lite om dom kanske kan ta blodprov och så.
    De sa precis samma sak till mig när jag ringde. Och ofta vill de vänta för att se tydligare och t.o.m kanske se om hjärtat slår vilket är runt vecka 6/7. Om du får ont eller ökad blödning, DÅ skulle jag ringa igen. Graviditets symtomen är väl det bästa tecknet på att allt är bra som de säger!
    Du är gravid tills du inte är det, (om du försår vad jag menar). Lycka till!
  • medde

Hej!
    Jag hade MA i v 12 fast jag började blöda i v.15.Jag hade inte haft ont eller nåt, så att jag kunde märka att det var nåt konstig.Jag ringde till BM för att fråga vad det är!!Jag va jätte rädd.Men hon sa att det är ingen fara,att det kan hända att man kan blöda.sen tänkte jag:Hur kan det bli bra att blöda om man är gravid??Det är klart att nåt inte stämmer.Dagen efter hade jag blöningar igen.Så jag ringde igen,jag grät i telefon så rädd var jag!Då sa hon till mig att åka till gyn.Då fick jag veta att bebisen har redan dött i v 12.Om man är rädd o orolig tycker jag inte att man ska ringa man borde åka till sjukhuset direkt.Hur ska dom vete via telefon va det är som händer.Så mitt råd är,att nån läkare kollar upp det.
    Ha det så bra o lycka till!!

Svar på tråden Ni som fått tidigt missfall, hur har visat sig?