• Lucefera

Julklapp åt farmor och farfar?

Samma sak varje år...
    Kommer aldrig på något att köpa/ge åt min farmor och farfar i julklapp, dom är så svåra.
    Inga direkta intressen, bor i en liten by och har ingen lust att åka iväg på något.
    Så alla slags upplevelser är bara att glömma.
    Är allergiska mot blommor, så de funkar inte heller.
    Kläder vill dom inte ha, godis äter dom inte.
    Lotter är jag less på att köpa..

Förra året köpte jag en korg och fyllde den med lite olika saker som man kan äta. Lite bullar, choklad, ett foto på oss alla i familjen och sånt...

I år är det total ide-torka...

Har ni något tips på vad jag kan ge dom?

• Svar på tråden Julklapp åt farmor och farfar?
  • Livshlädje

ge dem av din tid! Kanske kan du hjälpa till med städ o tvätt, eller bara spela kort och umgås med dem..

• anitra2012

Ja, då kan det vara svårt.

# tidningsprenumeration
    # Cd-skiva, min farmor bruka vilja ha dansbandsmusik.
    # Någon bra bok.
    # Något nytt till hemmet; t.ex. knivar, gryta, handdukar som
    behövs förnyas.
    # min mormor älskar att pyssla så jag fundera på att köpa lite på
    panduro,kreatima som hon kan använda.

Lycka till.. :)

• Livshlädje

Eller en väggalmanacka, kanske med bilder på dig o din familj..

En dra-maten, eller nya shoppingpåsar i tyg. En fin julduk.

• Lucefera

Väggalmanacka har redan deras yngsta barnbarn fixat...
    Boken om barnbarn är lite sent påtänkt då de är min farmor och farfar, annars var den jätte bra!

Funderar på en cd skiva, men de är så svårt.. dom har så många och så lyssnar dom bara på finsk dansbands musik, min farfar kommer från Finland.

Dom har nyss flyttat till en mindre by och så gick deras kaffe termos sönder, funderar på en sån, men hittar ingen bra.
    Bor i en mindre stad så utbudet här är värdelöst.

Tyvärr så funkar de inte att "ge lite av min tid" dom bor så pass långt bort så att man inte kan åka och hälsa på över dagen och kan inte stanna över natten när jag har hund och katter att ta hand om + min dotter som river stället ..

Annat är det när dom är i sommar stugan och hunden kan vara ute hela dagarna.

• Hansen

Finns de något de samlar på eller nåt? Min mormor och morfar har Blå måsens tallrikar mm så jag hittade ovanliga guldplatterade kaffeskedar som såldes 1991 till servisen och som ja vet att de inte har;)

• Lucefera

Tyvärr så samlar dom inte på något...

De enda "intresset" dom har är att dom åker till min farmors familjehem varje sommar och bor där hela sommaren.
    Men dom har allt som behövs där.
    Ny renoverat och allt...

Dom har 13 barnbarn och 3 barnsbarnsbarn som ska försöka hitta på något åt dom varje jul och de är ju inte roligt att få likadana presenter av alla...

• Hansen

Lucefera skrev 2008-12-14 00:27:42 följande:

Tyvärr så samlar dom inte på något...De enda "intresset" dom har är att dom åker till min farmors familjehem varje sommar och bor där hela sommaren.Men dom har allt som behövs där.Ny renoverat och allt...Dom har 13 barnbarn och 3 barnsbarnsbarn som ska försöka hitta på något åt dom varje jul och de är ju inte roligt att få likadana presenter av alla...
    hmm roliga t-shirtar med "världens bästa farmor" eller nåt då=)

Neä då jag vet inte=)
  • Sexymala

Jag köpte "Planet Earth" serien på DVD till min (vår) farmor och farfar! Tror de kommer bli superglada. En väldigt vacker serie! Finns på CDON för 299 kr. Detta förutsätter förståss att man har en DVD spelare..

• Zimlis

Jag och syrran va hos fotograf och tog bilder på oss för ett par år sen, som då blev julklapp till farmor/farfar mormor/morfar ja faktiskt till hela familjen och det va himla uppskattat - vi va de enda som hade gett kort på oss själva i vuxen ålder - de hade ju bara gamla bilder på oss sen vi va små barnbarn - de blev superduperglada för att ha ett kort på oss i vuxen ålder

Zchimla som FLs tomte - jag bjuder vad som krävs *även mutor*
  • fröken argbigga

Jag brukar köpa något jag vet att de har användning av typ ljus och servetter, nån finare olivolja och vinäger, lite lyxigare tvål eller så till mormor. Morfar är svårare, strumpor, sill, korv och nån väderstation har han fått de senaste åren.

• afsfasofa

Man kan köpa dubbar som man sätter fast under skorna som är bra att ha under vintern när det är halt. Man kan fästa fast dom på alla skor. 

Svar på tråden Julklapp åt farmor och farfar?