kan vi vara tillsammans trots att han inte har utbildning-eller var klämmer skon?????
Jag är ensamstående efter väldens mest katastrofala förhållande. Jag har under drygt ett år dejtat en ny kille. han är yngre än mig och jobbar på ett "vanligt" jobb. Jag är välutbildad och några år äldre.
Jag anser det vara viktigt att vara en kritiskt granskande och vaken människa med självinsikt och distans till sig själv och sin omvärld. Man ska reflektera över världen i stort och ett förhållande ska inte bara gå ut på att mysa, ha fysisk konrtakt utan jag vill känna min stimulerad vid en middagskonversation och känna att jag lär mig av min partner. Han ska ha ett driv, vilja utvecklas både intelektuellt och känslomässigt.
nu sitter jag här med en kille som har mindervärdeskomplex och tror att jag är en gudinna för att jag har utbildning och det känns som om han inte öppnar munnen utan man får själv sköta allt snack.
jag vill gå upp och hitta på saker med honom och mitt barn om helgerna, men han vill bara fysiskt mysa hela tiden.
Han är världens mest omtänksamme, gillige kille man kan ha. Han klickar jättebra med mitt barn och han är sund i sitt liv och har bra moral...MEN är har tillräckligt stimulerande??? ÄR män överlag det? Känner du att du får vad du behöver rent intelektuellt av din partner? KAN MAN KRÄVA DET?
är det bäst att hålla sig till någon med utbildning? kommer han alltid ha mindervärdeskomplex?
HJÄLP!!! JAG KÄNNER MIG SOM MANNEN I FÖRHÅLLANDET
"bara man älskar varandra är lycckan fullständig" - undanbedes