• Meja Banan

    Julken

    Hallå alla!
    Är det någon mer än jag som hade en julkalender som handlade om Julken? Mamma har för sig att hon fick den med en tidning. Det var en historia och varje dag fick man en del av storyn... Skulle så gärna vilja ha tag i den.
    Hoppas någon kan hjälpa mig.

    Sara

  • Svar på tråden Julken
  • cozyme

    Jag har kalendern om Anna, Fredrik och Julken. Är du fortfarande intresserad kan jag fixa en kopia till dig. Vill gärna ha kvar mitt exemplar. Mvh Anna

  • Meja Banan

    Absolut intresserad Cozyme. Den julkalendern är verkligen nostalgi för mig och mina systrar....

    Tack snälla, är som att få en tidig julklapp.
    Jag inboxar dig min adress.

  • Blåvalen

    Hej. Jag hade också den där kalendern när jag var liten och nu har min pappa hittat den, är så nostalgisk över denna o så glad att han hittade den. Tyvärr saknas dock nr 19. Är det någon som skulle orka skriva ner berättelsen för den dagen. Så tacksam i så fall!

  • stibble

    Blåvalen:

    Men Lucia såg alldeles lugn ut. "Snälla Julk", sa hon, "innan du låser in oss kan jag väl få ge dig en present. Det är ju i alla fall jul". Hon sträckte en bulle till Julken, som misstänksamt tog emot den. Försiktigt tog han en tugga - och i detsamma började han genomgå en märklig förvandling...

    ????

  • Blåvalen

    Å, ser nu att jag fått svar (tog ett tag men snart är det adventstider igen och jag fick ett infall att kolla tråden) Tack så jättemycket! Vad glad jag blev

  • Floras matte

    Hej!

    Söker efter kalendern med Anna, Fredrik och Julken :)

    Någon som kan hjälpa mig?!

    Tack på förhand!

    Med vänlig hälsning, Anna

Svar på tråden Julken