• Marra2

När kom första tanden?

När fick era små sin första tand och hur märkte ni att det var på gång.... Hampus 4 mån har varit jättegrinig idag och igår och gnuggar som tusan med händerna i munnen och dreglar som en hund. Han är dock lite snorig också så jag vet inte vad som ger vad....

• Svar på tråden När kom första tanden?
  • LilaStar

mitt första barn fick sin första tand tidigt... han var 4.5 månader

• miafelix

min son fick sin fösta vid 5 månader...

• barceloneta

min tjej är 8 månader och har fortfarande inte fått någon tand!! Är det konstigt eller? Ovanligt sent??

• saggitarius

det låter som att tanden är på väg. Men det kan ta tid innan den sticker upp oxå, att få tänder är jätte jobbigt! o man kan bli snorig oxå!

Så, känn efter o titta hur det ser ut. Är det en liten skåra är det ganska nära, är det lite vitaktigt är det väldigt nära! känn hur hårt det känns osv.
    Tanden kan komma idag eller kanske först om nån månad. Isabelle hade problem i nästan två månader innan tanden äntligen kom upp! (fem månader gammal)

• saggitarius

barceloneta: alla får inte tidigt, vissa får sent oxå. Tandläkarna väntar tills bebisen är ett innan de kontrollerar om något är fel!

• barceloneta

Saggitarius:
    ok, tack för ditt svar, men vad skulle det kunna vara för fel om tänderna inte kommer?

• diz

Vår tjej fick sin första tand på 6-månadersdagen. Veckorna före var hon trött, gnällig, väldigt dålig i magen, och vaknade minst 5 gånger per natt för att sedan vakna helt vid 3-4 på morgonen. Var väldigt jobbigt för henne. Nästa tand kom på 7-månadersdagen (otroligt med sant) och då hade hon väldiga smärtor. Gjorde ont hela tiden. Nu är tredje tanden på väg och hon är väldigt trött och arg.

• Fru Majsan

Axel fick sin första tand när han var lite mer än 10 månader. Själv var jag tydligen 13 månader, så det där med sent eller tidigt kan ju vara ärftligt också. Axel var bland de senaste i föräldragruppen men nu fem månader senare har han ungefär lika många tänder som de flesta andra.

• kornelia

Min tös föddes med en tand!! tror nr 2 är på G för hon är sig INTE lik...

• Alvi

Igår natt fick Lilja sin första tand...!! Hon är 13,5 månader, och vi har trott att det har varit på gång mååånga gånger... NU märktes det inget...

Svar på tråden När kom första tanden?