Svar på #6
Har absolut INGET emot nakenhet så sett.
Att komma in när någon förälder duschar är ju ok för mig.
Att man byter om på badhus/stranden när alla ska bada.
Eller att man kanske till och med solar topless på någon strand är okej för mig som exempel.
Men vad jag menar så om det är på ett ställe där ett barn inte kan "välja" som tex trång lght att se sin föräldern naken tycker jag inte det är helt hundra... Eller om barnet har mardrömmar så är alternativet bara ett, att lägga sig bredvid en naken mamma eller ligga kvar i sin säng (tänk på att ett barn långt upp i åldern har svårt att säga vad de tycker om vissa saker).
Min erfarenhet är att min mamma sprang om kring naken hemma, på väg till duschen skulle hon ALLTID säga något först (när hon var naken) och på badstränder går hon knappt till ett undanskymt ställe och byter om bl.a. Detta har vi tre barn aldrig gillat och vi är mellan 30-35 år, visst vi började väl säga till i övre tonåren men det skiter hon i. Jag är en väldigt språklig person så det är inte så att det har varit speciellt tyst.
Men vi har verkligen HATAT det! Just på grund av att man inte har ett val! I ett badhus/badrum eller föräldrarnas rum kan det vara på sin plats eftersom det hör till att man byter om.
Jag vill inte få hennes tuttar i ansiktet när jag sitter och äter frukost!