• Annette70

Babybjörns babysitter

Är det någon av er som har erfarenhet av den?
    Jag funderar på att köpa en sådan i julklapp till mina små, men skulle gärna höra lite om någon av er har postitiva eller negativa erfarenheter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-14 00:26
    Vet att frågan förmodligen passar bättre på inhandla, men valde att lägga den här i det "trygga" tvillingforumet.
    Jag skulle särskilt vilja veta om andra tvillingföräldrar tycker att babysittern är ett bra hjälpmedel när man saknar en ledig famn...

• Svar på tråden Babybjörns babysitter
  • HardcoreHunny

Vi har en Babybjörn babysitter å e jätte nöjda med den!
    Den har ett antal fördelar som vi gör att vi gillar den;

*enkelt att ta av tyget å tvätta det.

*går att vika ihop så man enkelt kan ta med den.

*barn brukar gilla att själva "gunga" den genom att sparka med benen.
    (dottern e ännu för liten för detta men andras barn vet jag har haft riktigt roligt på detta viset)

*bågen med färgglada leksaker på e mkt uppskattad av dottern som gärna leker med dem.

Lycka till!

• tjejligan

Vi hade BB babysitter till våra tjejer och de var kanonbra!
    De har båda förkylningsatma så när de var små (nu är de stora- 17 mån) så på natten kunde man gunga båda med en fot...
    Det är praktiskt att kunna gunga med foten för då kan man läsa en tidning eller en bok(för äldre syskon). När de var ngr månader äldre så kunde de ta fart själva.
    Vi tänkte sälja våra BB sitter på blocket eftersom vi inte har haft framme dem sedan i maj.

• Oui

Jag var jättenöjda med mina! Har precis sålt båda, det är bra andrahandsvärde också....

Om man inte har lekbågen som hör till så funkar det bra med ett roligt babygym att ställa framför barnet.

• HannaT

Vi hade en och var jättenöjda!
    Vår ena kille fick världens fart på den och var helnöjd.

• strojes

Vi har haft babybjörn babysitter till våra tvillingar. De är jättebra. Lekbågen passar alldeles utmärkt att lägga flaskan mot vid flaskmatning för att skona ryggen och få båda händerna fria.

• Mexico

Jag hade inte Baby björns baby sitter till mina utan babysitter inköpt på Babyland med "handtag". Detta rekomenderar jag då det gjorde det enkelt att flytta med barnen ut i köket, in i badrummet medan jag duschade etc. Skulle nog rekomendera det istället. Vi hade även lekbåge till våra sitters, helt klart kanon!

• Annette70

Tack för alla svar
    Mexico: Vi har två sittrar med handtag, men jag funderade lite på just babybjörns eftersom de kan gunga själva i en sådan.
    Men jag tror ändå att vi inte kommer att köpa en. Mina tvillingar är nu 4 mån och jag tror att det kanske är så kort tid kvar som de är nöjda med att sitta i en sådan. Bara nu senaste två dagarna har de börjat uppskatta väldigt att bara ligga på golvet och träna att vända sig... Tänk vad fort det går!

Svar på tråden Babybjörns babysitter