• Sweetie82

Hur snabbt försvinner bihåleinflammation om man inte behandlas??

Jag som rubriken lyder. jag har bihåleinflammation å är sen igår öm i ena kinden och övre käken. Känns inte speciellt kul men om det är såhär tror jag jag står ut utan medicin. Visst kan bihåleinflammation gå över av sig självt å hur lång tid tar det?? Har ju ingen lust att vara sjuk över jul å nyår.

Tacksam för snabba svar!!

• Svar på tråden Hur snabbt försvinner bihåleinflammation om man inte behandlas??
  • AasaC

Jag hade det rätt nyligen och jag har för mig att det tog mindre än en vecka tills det var bra igen. Det började på fredagen och sen hade jag sjukt ont hela helgen. Jag fattade dock inte att det var bihåleinflammation förrän jag på söndagen läste i läkarboken. Sen fick jag på måndagen reda på att det kunde bli bättre av att ta nässpray, så då gjorde jag det i några dagar ... och efter typ tre dagar till så var det nog bra.

• Sweetie82
    AasaC skrev 2008-12-14 10:18:34 följande:
    Jag hade det rätt nyligen och jag har för mig att det tog mindre än en vecka tills det var bra igen. Det började på fredagen och sen hade jag sjukt ont hela helgen. Jag fattade dock inte att det var bihåleinflammation förrän jag på söndagen läste i läkarboken. Sen fick jag på måndagen reda på att det kunde bli bättre av att ta nässpray, så då gjorde jag det i några dagar ... och efter typ tre dagar till så var det nog bra.
    Skönt att höra, hoppas det går lika snabbt över för min del!!
  • Det ljuva livet

Du kan hjälpa kroppen på traven om su sköljer näsan och bihålorna med koksalt.
    Jag har en nasoklar men man kan även köpa nån slags spruta på apoteket.

• Sweetie82
    Det ljuva livet skrev 2008-12-14 10:30:42 följande:
    Du kan hjälpa kroppen på traven om su sköljer näsan och bihålorna med koksalt.Jag har en nasoklar men man kan även köpa nån slags spruta på apoteket.
    oki, då ska jag kika imorn när apoteket har öppet, om det inte blivit bättre. tack för tipset
  • trädis

det kan oxå bli värre om du inte behandlar det! då kan det bli långdraget å segt å resultera i att du måste spola bihålorna, vilket jag förstått inte är så skoj.. skaffa en kur med kåvepenin så försvinner det snabbt!

världens lyckligaste mamma
  • Sweetie82
    trädis skrev 2008-12-14 10:33:42 följande:
    det kan oxå bli värre om du inte behandlar det! då kan det bli långdraget å segt å resultera i att du måste spola bihålorna, vilket jag förstått inte är så skoj.. skaffa en kur med kåvepenin så försvinner det snabbt!
    ja, jag har också läst att det kan bli värre. jag avvaktar till imorn å ser hur allt känns då. känns det bättre blir det nog bättre av sig självt.. annars blir det nog åtminstone ett samtal till vårdguiden.. å är det jättejobbigt imorn blir det vc.
  • bubbli

så länge du nässprayar ska det gå över.
    ring VC om det blir alldeles för jobbigt och ät smärtstillande!

antibiotika kan du ta till om det inte går över efter någon vecka,men kontakta VC om det blir värre trots nässpray i minst 5 dagar.

(men använd inte nässprayen för länge bara! )

• Sweetie82
    bubbli skrev 2008-12-14 15:06:38 följande:
    så länge du nässprayar ska det gå över.ring VC om det blir alldeles för jobbigt och ät smärtstillande!antibiotika kan du ta till om det inte går över efter någon vecka,men kontakta VC om det blir värre trots nässpray i minst 5 dagar.(men använd inte nässprayen för länge bara! )
    japps, jag nässprayar för fullt här  dock max 3 ggr per dygn. Har gjort det i 6-7 dagar nu eftersom jag blev förkyld i måndags så har bara 3-4 dagar kvar att spraya Hur ska jag klara mig sen?? Men sen får det väl bli saltlösning eller nåt sånt som är skonsammare..  blir det inte bättre framåt onsdag ska jag ringa VC.
  • Glamrockare

jag säger så här: Håll INTE på o kura dig själv! med att sköja bihålor osv, chanserna att du gör det hela värre är rätt god.

Bihålinflammation är inte att leka med o har man redan en inflammation i kroppen är man så mkt mer mottaglig för flera.

TA dig i kragen o gå till en läkare!!! förstår inte varför du riskerar att utsätta dig för mer skit i influensatider o all vad här nu är bara för att du tror att det kan gå över av sig själv.

Gravid med andra barnet i vecka 4
  • cissi24

Jag hade det för några veckor sen. Kunde inte sova av smärta..över hela kinden. Fick pencilin. Hade fortfarande ont under ögat i flera dagar efter sista pencilin tabletten.

Jag klarar mig aldrig utan pencilin när jag får det. Nässpray funkar ej.

Svar på tråden Hur snabbt försvinner bihåleinflammation om man inte behandlas??