• Mialia

70 års present?!

Min underbara mamma fyller 70 år i slutet av maj och jag har ingen aning om vad jag ska ge henne! Hade hoppats få berätta för henne att hon skulle bli mormor igen, men det sket sig .

Så HJÄLP MIG snälla ni. Hon är en "hemma tant" som mest gillar att sitta framför tv:n och brodera. Så det är så svårt!!! Någon resa eller kläder eller smycken vill hon inte ha. Tänkte först köpa cykel ihop med mina systrar men det har hon köpt själv. Vet en bok hon vill ha men det känns lite fjuttigt på hennes 70 års dag så Snälla komm med idéer!

Tack på förhand!

• Svar på tråden 70 års present?!
  • Roisin Dubh

När min mamma fyllde 70 förra året så satte jag ihop ett kollage på datorn med foton på alla hennes barn och barnbarn och gjorde en tavla av det. I mitten var en stor bild på henne själv med barnaskaran samlad runt sig och ute i kanterna en massa små bilder på barn och barnbarn genom åren. På baksidan av tavlan skrev jag en liten dikt med guldpenna och tillägnade den världens bästa mamma/mormor/farmor

Denna present kostade inte mer än några tior men den var den mest välkomna av allt hon fick på sin födelsedag!

• Jii

Jag tycker att det är kul att ge bort upplevelser.
    Finns det inget din mamma tycker är kul att göra som ni kan ta med henne på?
    Vi tog tex. med min ex-svärmor på en ridtur när hon fyllde 60år. Mkt uppskattat.

• Mialia

Det var en bra idé Rosini! Ska försöka kika igen fotoalbumen och se vad jag har. En upplevelse har jag oxå funderat på, men hon är ganska bekväm min kära mor. Fast en teater eller revy biljett kanske skulle gå hem. Tack för hjälpen!

• osmo

Hej,
    varför inte ge henne någon typ av kroppsbehandling, fotvård, massage elller kanske "endags spa"........ brukar vara uppskattat.

• Bubblan81

När min farmor fyllde 70 förra året så fick hon en flaska Vitt portvin (eftersom hon älskar det) och ett fint blomarrangermang.. Hon blev jätteglad. Resonerade att hon har allt hon behöver, så hon fick nått att njuta av just nu..
    Sen brukar hon alltid få badskum etc när jag springer på det eftersom hon är en lika stor badmänniska som mig

Rekommenderar Lush produkter... för bad o kroppsvård..
    www.lush.se

Svar på tråden 70 års present?!