• Svar på tråden Kommunanställd & bruttolöneavdrag (IVF)?
  • Missne

    Det finns inga hinder. Dock är det upp till varje arbetsgivare att bestämma om de vill göra bruttolöneavdrag. De är inte skyldiga att gå med på det utan det är frivilligt. Men försök att argumentera för att de ska gå med på det. Lycka till!

  • FruNaftra

    TS, du har pratat om detta med mig tidigare i annan tråd. Har du inte frågat din arbetsgivare om detta än?

  • Gaytjej

    Nej, nej! Den här resan är väldigt privat för oss och vi drar oss för att avslöja våra försök i onödan (om det ändå inte finns någon chans att lyckas få det på bruttolöneavdrag). Alltså ska jag reka lite anonymt först hade jag tänkt... en mild förhoppning om att det inte behövs (vi har just gjort inseminationsförsök nr 6 och ska väl köpa 1-2 till sådan om inte detta heller har lyckats).

  • TeDrickaren

    Jag arbetar kommunalt och de säger NEJ!!


    Älskade,underbara Moa
  • Gaytjej

    Nästa fråga - ni som är kommunanställda och som har undersökt era möjligheter; till vem har ni vänt er till?
    Jag vill ju (om vi kommer så långt) ställa frågan till rätt person med en gång...

  • FruNaftra

    Men nu förstår jag inte. Vadå "avslöja"? Du frågar din löneadministratör, inte din chef. Och din löneadministratör bryr sig föga om din privata situation.


    Gaytjej skrev 2008-12-14 12:28:28 följande:
    Nej, nej! Den här resan är väldigt privat för oss och vi drar oss för att avslöja våra försök i onödan (om det ändå inte finns någon chans att lyckas få det på bruttolöneavdrag). Alltså ska jag reka lite anonymt först hade jag tänkt... en mild förhoppning om att det inte behövs (vi har just gjort inseminationsförsök nr 6 och ska väl köpa 1-2 till sådan om inte detta heller har lyckats).
  • TeDrickaren

    Jag fick vända mig till lönkontoret som sedan skickade vidare mig till ekonomi ansvarig i statsdelen.


    Älskade,underbara Moa
  • mytrouble

    Jag jobbar i landstinget Stockholm och fick tyvärr nej. Riktigt dåligt är det. Dom FÅR göra avdraget - och tjänar dessutom på det då de behöver betala lägre arbetsgivaravgift. Men icke Ledsen Däremot är det många som jobbar privat som fått göra det...

  • Gaytjej
    FruNaftra skrev 2008-12-14 12:33:21 följande:
    Men nu förstår jag inte. Vadå "avslöja"? Du frågar din löneadministratör, inte din chef. Och din löneadministratör bryr sig föga om din privata situation.

    Det kan jag säga att min löneadministratör gör, tyvärr.

    Och som sagt, jag frågar ju här för att kunna snäva in rätt person med en gång. Tänker ju inte fråga min löneadministratör om jag eg ska vända mig till någon annan ekonomiansvarig...

    Väljer vi att använda oss av bruttolöneavdrag så kommer inte vår resa att vara särskilt privat längre, tyvärr tror jag att det är så. Liten kommun, alla känner alla och alla pratar om alla. Suck..

  • FruNaftra

    Oj då...vad tråkigt att höra Jag har haft kontakt med löneadministratören om detta, personens namn är alltid utskriven på din lönespecifikation.

    Om jag räknar rätt så tjänar jag 6 000 kr på denna typ av förmån (jag får ganska stort avdrag innan och därför tjänar jag inte lika mycket på bryttolöneavdragen som andra här inne). Håller tummarna för dig. Lycka till!


    Gaytjej skrev 2008-12-14 12:55:47 följande:
    Det kan jag säga att min löneadministratör gör, tyvärr. Och som sagt, jag frågar ju här för att kunna snäva in rätt person med en gång. Tänker ju inte fråga min löneadministratör om jag eg ska vända mig till någon annan ekonomiansvarig... Väljer vi att använda oss av bruttolöneavdrag så kommer inte vår resa att vara särskilt privat längre, tyvärr tror jag att det är så. Liten kommun, alla känner alla och alla pratar om alla. Suck..
Svar på tråden Kommunanställd & bruttolöneavdrag (IVF)?