• MammaHela

Vad är normal timlön som lärare om du är outbildad?

Jag vill veta vad som räknas som normal eller bra timlön om man jobbar som lärare på timme?

Jag är outbildad.. de erbjöd mig 93 kr/timmen, men jag förhandlade upp det till 100 kr, men i min kommun så får lärarvikarier 93 kr/timme..

• Svar på tråden Vad är normal timlön som lärare om du är outbildad?
  • Susanne905

Ja utan utbildning så låter det inte som mer än rätt, när vissa lärare ligger på runt 21' i ingångslön.

• MammaHela
    Susanne905 skrev 2008-12-14 17:06:29 följande:
    Ja utan utbildning så låter det inte som mer än rätt, när vissa lärare ligger på runt 21' i ingångslön.
    jag är bara nyfiken, eftersom 100 kr/timme är det jag får om jag jobbar inom vården som utbildad uska...

Min kommun är en snålis kommun.
  • Ari Gold

Jag hade typ 110 i Örebro kommuns vikariepool senast jag jobbade timvik? Men då räknas det ju som att jag har viss utbildning.

Vem som helst klarar en kris , det är vardagen som tar död på en
  • Nightswimmer

När jag jobbat timmar har jag fått 100 kr/h. Är dock inte helt outbildad, utan hade då gått fyra terminer av elva på lärarutbildningen.

• NickiA

Jag har just nu 150:-/timme, men då vikarierar jag som klasslärare samt är nästan behörig lärare (examensarbetet kvar). När jag enbart gått in på korta vikariat har jag haft ca 110:-/timme.

• Smurfanna

20.000kr på en heltid har jag. Är outbildad.

• brokig

För 6-7 år sen jobbade jag som lärarvikarie. Var då 19 och outbildad. Hade då 111 kr/timme exkl semesterersättning. För varje timme jag undervisade fick jag lön för 20 minuter till. om jag undervisade 3 timmar fick jag alltså 4 * 111 kr. Detta var helt oförhandlat. Jag bara köpte lönen rakt av. Flera med mer skinn på näsan sade att de ville ha mer och fick det.

Tycker allt lägre än det är dåligt eftersom vi haft en del inflation sen dess. Är du dessutom äldre och har någon typ av arbetslivserfarenhet bör du begära mer.

• MammaHela
    brokig skrev 2008-12-15 20:34:54 följande:
    För 6-7 år sen jobbade jag som lärarvikarie. Var då 19 och outbildad. Hade då 111 kr/timme exkl semesterersättning. För varje timme jag undervisade fick jag lön för 20 minuter till. om jag undervisade 3 timmar fick jag alltså 4 * 111 kr. Detta var helt oförhandlat. Jag bara köpte lönen rakt av. Flera med mer skinn på näsan sade att de ville ha mer och fick det. Tycker allt lägre än det är dåligt eftersom vi haft en del inflation sen dess. Är du dessutom äldre och har någon typ av arbetslivserfarenhet bör du begära mer.
    Fast jag blev erbjuden 93 och det är vad de erbjuder alla, jag fick upp det till 100, svårt att få upp det högre tror jag....
  • Fiddle

jag tror att det är 98 kr / tim i min kommun om man inte är behörig (springvik)

• Gurkan

145 kr i tommen fick jag som utbildad lärarvikarie utan erfarenhet... Lite jämförelse bara =)

• ICR10

Jobbar 50/50 som lärare och fritidspedagog. Har 169 kr i timmen. Är outbildad inom yrkena.

• iznonstop

Heeey! Du som skrev nu, senaste inlägget. Verkligen nyfiken på vilken kommun du arbetar i? Jag har själv arbetat till och från som lärare, fritidspedagog samt förskolelärare i 5 år. Fick du förhandla?

Svar på tråden Vad är normal timlön som lärare om du är outbildad?