• Missne

Är bidrottninggelé bra även om man har regelbunden äl men ändå har problem att bli med barn?

Min akupunktör har rekommenderat mig att äta bidrottninggelé. Jag är dock skeptisk då jag har regelbunden äl och mens och har hört/läst att en del med regelbundna cykler har fått rubbade cykler. Jag har precis fått veta att mitt FSH är förhöjt så kanske kan bidrottninggelén hjälpa till att "föryngra" ägstockarnas funktion och ge äggen extra näring? Är jättetacksam för andras erfarenheter när det gäller bidrottninggelé?

• Svar på tråden Är bidrottninggelé bra även om man har regelbunden äl men ändå har problem att bli med barn?
  • JAG är BÄST

Köp det inte. Det ställer bara till med oreda i din menscykler.
    Ta istället Omega-3 och rosenrot.

• Missne

Jagärbäst: Ok, har du egen erfarenhet av det eller? Har förresten hört att även rosenrot kan ställa till det. Omega 3 äter jag iallafall sedan ett halvår tillbax.

• JAG är BÄST

Jag har erfarenhet av bi-gelen.
    Rubbade totalt min cykel. Rosenroten förstärker bara ÄL, den rubbar inte.
    Jag har nog gått igenom hela hälsokostaffärerna .

• tickan

Varken Rosenrot eller bidrottninggelén rubbade min cykel. Jag åt dem innan jag började mitt IVF i våras, käkade under hela nerregleringen och ända fram till ÄP. Fick ofattbara två fina embryon tillbaka (är svårstimlerad). Dubbelt så många äggblåsor som försöket innan. Därutöver var jag betydligt piggare medan jag åt dem.

• 7879

JAg kan också rekommendera rosenroten, man blir piggare och jag fick sist fler äggblåsor, men jag vet inte om det ger resultat ännu...

• SisselaM

hej Missne,
    jag har fått samma råd som du men är också skeptisk eftersom en del säger att det rubbar cykeln. Vore intressant att få fler svar från er med erfarenhet! :)

• Lill30

Min cykel blev inte helt rubbad, men förlängd från 28 till 31 dagar...så jag slutade med bidrottninggelén efter 2 månader. Den kanske inte ställde till med någon skada, men jag blev lite orolig då cykeln förändrades!

• Blåmes

Det gjorde att jag inte fick ÄL, tror jag. Det kan ju vara så att ÄL uteblir ändå, men jag slutade omgående.

• Missne

Oj, man vill ju inte bli av med ÄL . Vågar nog inte pröva trots allt. Har inte tid att experimentera så mycket längre, börjar ju bli gammal... (fast bara i fetilitetshänseende alltså ). Några fler erfarenheter?

• Blåmes

Hej Missne har inte heller tid att tappa tid. Är själv lite stressad över tiden att hinna få fina barn. Vad som hände förra månaden var att det aldrig blev utslag på det digitala testet och igår så fick jag utslag så nu funkar det igen. Men man vet ju aldrig vad saker och ting beror på. Man har ju normalt 1-2 ggr per år som man inte har ÄL så det kan ju ha varit den gången. Menjag vet ju även att digitala test talar bara om att hjärnan skickat en signal int att man har ÄL. Håller tumnmarna för oss båda att vi skall få något riktigt fint i julklapp.

Kram

Svar på tråden Är bidrottninggelé bra även om man har regelbunden äl men ändå har problem att bli med barn?