• L i n n

Husvisning - hur lång tid?

Hur lång tid får man avsätta till en husvisning?

• Svar på tråden Husvisning - hur lång tid?
  • Staar

Menar du som säljare eller köpare?

• Bonanza

Allt ifrån en tio minuter till en timme, helt beroende på huset. I snitt kanske 20 minuter - halvtimme.

• Tecken

På Hemnet verkar de flesta ha 30min visning (i Stockholm).

• lilltrollet83

när vi var på visning av vårat hus så tror jag vi var här nästan en timme:)
    (stax utanför GBG).
    Ändå var det ett litet hus på 75 kvm, men med massa tomt och gäststuga och garage

• Trisse78

Jag har varit på en visning som bara tog 2 minuter (hela huset var fel när vi kom dit, lukt, läge, renoveringsbehov mm) och jag har varit på visningar som tagit upp till en timme.

Hur lång tid det tar kan också bero på om det är en visning för flera eller om det är en privat visning för enbart er just den tiden (då kan det ta längre tid eftersom man går runt med mäklaren).

• Thursday

Det beror ju helt på? De flesta jag har varit på är öppna visningar där det avsatts en timme eller två, då stannar man så länge man har lust under den tiden. Någon enstaka gång har jag varit på bokad visning, då gick vi runt med mäklaren under vår avsatta tid (15-20 min) och sen fick vi gå runt själva så länge vi ville eller tills visningen var slut.

• Thursday

Det är nog omöjligt att svara generellt på hur länge ni får stanna, fråga mäklaren helt enkelt?

• L i n n

Ja, den är idag. Ville bara veta på ett ungefär så jag vet när jag är tillbaka på jobbet...

Tänkte om man ska räkna på en timme eller tre liksom.

• Thursday

Mer en timme än tre. Jag har aldrig velat kolla på ett hus i mer än en timme ens :)

Svar på tråden Husvisning - hur lång tid?