• Ms Kanga

Tummen ner för Vings Prisgaranti och svarstider på mail :-(

Vi har bokat en resa med Ving till Tenerife i januari. Vi har tagit avbeställningsskydd och då ingår en prisgaranti, att om Ving sänker priset och man påtalar detta för dem så får man resan till det lägre priset om det är mer än 42 dagar kvar till resan.

Nu sänkte Ving priset på vårt hotell i torsdags och jag mailar in till dem och ber dem justera priset till vår fördel men på fredag efter lunch så höjer de priset igen och svarar mig nu är priset höjt igen. Hade jag ringt in på torsdagen istället för att maila hade vi fått det lägre priset. Det känns lite surt för att samma resa veckan efter är fortfarande prissänkt så man kan ju undra om de höjde priset på vår vecka för att slippa ge oss rabatten. Hade min sambo kunnat ändra sin semester till 1 vecka senare hade vi bokat om och fått det billigare priset.

Mitt råd till alla som reser med Ving: Maila inte till dem, bit i det sura äpplet och sitt i deras telefonkö så ni får den rabatten ni har rätt till enligt prisgarantin i avbeställningsförsäkringen
    Yesterday is history,Tomorrow is a mystery. Today is a gift thats why they call it the present
  • Svar på tråden Tummen ner för Vings Prisgaranti och svarstider på mail :-(
  • MammaHela

jag är inte säker på att de får göra så.

Eftersom ett mail är daterat med datum och tid så gäller det datum och tid som de mottog det. Jag tycker att du ska kontakta konsumentombudsmannen (eller är det verket) och påtala detta-

För jag är ganska övertygad att du har rätt till det priset om du påtalade det då.

• Ms Kanga

Jag försökte få Ving att ändra sig genom att maila till dem igen men fick då till svar är det brådskande måste man ringa. Jag trodde inte att det var brådskande efterom jag inte trodde de skulle höja priset igen efter 1 dag .

Vet inte om jag orkar bråka mer via konsumentverket.

Tycker bara det är dålig stil av Ving och vill varna andra för att gå på samma nit

Ledsen

Yesterday is history,Tomorrow is a mystery. Today is a gift thats why they call it the present
  • MammaHela
    Ms Ms Kanga skrev 2008-12-14 18:32:53 följande:
    Jag försökte få Ving att ändra sig genom att maila till dem igen men fick då till svar är det brådskande måste man ringa. Jag trodde inte att det var brådskande efterom jag inte trodde de skulle höja priset igen efter 1 dag . Vet inte om jag orkar bråka mer via konsumentverket. Tycker bara det är dålig stil av Ving och vill varna andra för att gå på samma nit
    Jag hade aldrig gett mig. Jag vet vad jag har rätt till och brukar alltid få rätt tillslut.

Men ring och prata med dem igen, men ring till nån högre, inte nån säljare eller kundtjänst...
Svar på tråden Tummen ner för Vings Prisgaranti och svarstider på mail :-(