Tummen ner för Vings Prisgaranti och svarstider på mail :-(
Vi har bokat en resa med Ving till Tenerife i januari. Vi har tagit avbeställningsskydd och då ingår en prisgaranti, att om Ving sänker priset och man påtalar detta för dem så får man resan till det lägre priset om det är mer än 42 dagar kvar till resan.
Nu sänkte Ving priset på vårt hotell i torsdags och jag mailar in till dem och ber dem justera priset till vår fördel men på fredag efter lunch så höjer de priset igen och svarar mig nu är priset höjt igen. Hade jag ringt in på torsdagen istället för att maila hade vi fått det lägre priset. Det känns lite surt för att samma resa veckan efter är fortfarande prissänkt så man kan ju undra om de höjde priset på vår vecka för att slippa ge oss rabatten. Hade min sambo kunnat ändra sin semester till 1 vecka senare hade vi bokat om och fått det billigare priset.
Mitt råd till alla som reser med Ving: Maila inte till dem, bit i det sura äpplet och sitt i deras telefonkö så ni får den rabatten ni har rätt till enligt prisgarantin i avbeställningsförsäkringen