• YoCheri

Stark svettlukt

Kände en stark svettdoft och började *hrm* sniffa under allas armar för att skicka någon i duschen. Icke det. Så när dottern pratar mot mig igen kommer doften igen.

Tösen på två år har varit förkyld i två-tre veckor nu. Som de flesta är den här tiden på året.
    Från hennes mun kommer en stark nästan stickande "svettiga armhålors" stank.
    Första gången jag varit med om den stanken från en mun. Andra förkylningsdofter har barnen haft men denna tog priset.

Någon som känner igen det?

• Svar på tråden Stark svettlukt
  • Spiken

Kolla så att det inte är halsfluss, har hört att det ger en hemsk lukt från munnen.

• PennyJane

Min dotter på 1 år och 8 månader luktar illa i munnen när hon ör förkyld.. även  när det är tänder på G.

• YoCheri

Spiken skrev 2008-12-14 19:31:48 följande:

Kolla så att det inte är halsfluss, har hört att det ger en hemsk lukt från munnen.
    [/citat]

Hade inte ens tänkt att det kunde vara halsfluss eller något liknande. Var som bara fascinerad av stanken :)
    PennyJane skrev 2008-12-14 19:34:17 följande:
    [citat]
    Min dotter på 1 år och 8 månader luktar illa i munnen när hon ör förkyld.. även  när det är tänder på G.
    Ja det brukar alla barnen göra lite. Lukta illa alltså. Denna doften är dock utöver alla andra tillsammans. Det är som att somna på en ren kudde och vakna upp i en svettig lastbilschaffis armhåla som kört 13h i sträck.
Svar på tråden Stark svettlukt