• mm m

Vad ge i förlovningspresent.. När jag tycker att det var en id..t ide

Min käre lillebror har gått och förlovat sig. Är självklart glad för hans skull. Om han är lycklig.. Tycker inte att det var en så bra ide trots allt.

Så vad ger man nu för present??

• Svar på tråden Vad ge i förlovningspresent.. När jag tycker att det var en id..t ide
  • paramore

va? ger man present när nån förlovat sej?
    de visste inte jag. men kanske bara nått fint kort?

själv hade jag aldrig väntat mej att få nått om jag förlovade mej och jag skulle inte gett min syster nått om hon förlovade sej :)

• Februarii

Förstår inte riktigt. Måste det vara något som visar att du är missnöjd eller? Eller får det inte vara dyrt eftersom du inte samtycker?

• mm m

Vi brukar alltid ge något dyrare, husligt. Men känns som att jag inte vill ge för hur mycket som helst när jag inte tror att det håller. Vill ändå ge något som uppskattas av båda.

• paramore

ni brukar alltid ge något när nån förlovar sej?
    är du förlovad?vad fick du av han då isf?

men nått husligt säger du, då antar jag att dom bor ihop, räcker de inte med nån sån här fin figur? vet inte om du sett dom, men de är "par" som kramas,håller handen osv, finns både stora å små å i olika material så dom borde inte kosta så mycket :)

• Kulta17

Varför present? Det tycker jag man väntar med till det eventuella giftemålet!

• mm m

ja vilken bra ide har precis sett två hjärtan som sitter ihop. Fundera på att köpa en till mig själv också.

Brukar ge våffelgärn, kaffebryggare, och liknande maskiner.

Kanske en figur och en potatisskivare, (vet ej vad det heter) eller finns det varm choklad apparat?

• mm m

Vet egentligen inte varför vi gör det. Har varit så varje gång någon förlovat sig, så har inte funderat så mycket på varför.

Brukar man inte göra det?

• mm m

funderar på en upplevelse.. men finns det billigare varianter av det

• paramore

ja sånt tycker jag är fint och dom kan inte kosta så mycket, eller kolla efter nått roligt lite skämtsamt, kolla typ på coolstuff ;)

om man nu ska ge nått när nån förlovar sej tycker jag inte de sk ava nått dyrt, de får dom ju sen när dom gifter sej. utan nån lite "lycka till" sak, som dom där hjärtanen du hittat och kanske ett kort :)

• paramore

nej jag har aldrig hört talas om nån som fått något när dom förlovat sej, när dom gift sej så ja självklart. räcker de inte att bjuda ut dom på middag då?

• Kulta17

Jag har aldrig hört någon som gett sina syskon presenter vid förlovning. Mina föräldrar bjöd oss på middag, för att på något vis "välkomna min sambo in i familjen". Men det var bara vi fyra.

• konkelbär

Förlovningspresent också? F-n vad folk tigger. Det är förlovningar, dop, bröllop och fan och hans moster.

• HelleGbg

men var ärlig ist o köp inget...eftersokm du tycker det är idioti så skit i att köpa något.....

• Kulta17

Jag tycker att "paramores" förlag var bra. Bjud ut dom på middag om du nu envisas med att "ge" dom något. Då får ni ju tillfälle att umgås också. Och det kan ju inte vara fel eller? Om det är det hade jag inte överhuvudtaget funderat på att ge något.

Har du förlovat dig och fått av honom? Om inte, starta en ny tradition. Att inte ge något. Helt rätt i dessa tider av överflöd

Eller skänk pengar till välgörande ändamål i deras namn. Då slår du två flugor i en smäll , present + en god gärning så här i juletid!!

Svar på tråden Vad ge i förlovningspresent.. När jag tycker att det var en id..t ide