• Emelianfian

Funkar egentligen färsk ananas..

...för att sätta igång en förslossning? läste att det var något ämne i just färsk ananas som gör att man får värkar... men hur många måste man isf äta? om det är många så är det väl lite jobbigt... kan man mixa ner det då och äta?

någon som det har funkat för? för min del så är det inget jag ska testa just nu för är bara i vecka 35+ så lite tidigt... men det är ju en sak att ha i åtanke efter nyår kanske om det funkar vill säga... för ananas är ju jättegott.

♥ Nellie dec -o7 ♥ Lillebror i magen BF jan -o9 ♥
  • Svar på tråden Funkar egentligen färsk ananas..
  • Vickan I

Hahaha nä tror jag inte. Eller ska man äta det under lång tid?

Var och brunchade med ett gäng andra gravida och vi tryckte i oss så galet mkt annanas alla fem. De fick fylla på flera ggr . Inga bebisar har kommit här inte iaf.

Men gott är det, så det skadar ju inte att äta ändå...för om .

• lejone

Läste i en annan tråd att man var tvungen att äta typ tre hela annanasar föratt det skulle funka.

• Precisvaknat

vad jag har läst är det 7 st annanas som gäller..
    jag har dick inte testat 7 st.. men det ända som hände var en jäkla munsår:D
    Fast gott vare...
    Vissa har ju lyckats så kanske, men inte jag...

Angelica

• Kristin28

Jag trycke i mig en hel annanas, efter det ville jag inte ha mer o hade riktigt ont i munnen o läpparna. Ingen bebis kom för det! Men visst orkar man med 7 st så kan det ju vara värt ett försök, jag älskar annanas men det var ändå bara gott med en halv ;)

• Thursday

Omn färsk ananas var ett idiotsäkert sätt att starta en förlossning, varför har vi då igångsättning med läkemedel och dropp...?

• Hedi

Jag gjorde eget te av ingefära och kanel, drack 3 koppar! vilket gjorde susen.

• Hedi

Fast de kan ju hända att det var dags ända sa att säga

• Emelianfian
    Hedi skrev 2008-12-15 11:16:50 följande:
    Jag gjorde eget te av ingefära och kanel, drack 3 koppar! vilket gjorde susen.
    Hur gjorde du de teet? :D
    ♥ Nellie dec -o7 ♥ Lillebror i magen BF jan -o9 ♥
  • pucken

nä, ananas funkar inte. jag tryckte i mig 11 ananasar (var extrapris) sista veckan innan bf och jag kände inte ett skit några dagar efter sista ananasen fick jag värkar dock, men inte av ananas garanterat.

• Fru Indosaurie

haha nää. som sagt så skulle man väl inte då använda läkemedel när man sätts igång på förlossningen..

Opinions are like assholes. Everybody has one. nakenfis.se
  • Hedi

Jag kokade bara upp vatten! la i nagra bitar färsk ingefära som jag lät ligga och dra i nästan en halvtimma. Sen hällde jag bara i en massa kanel. Inte jättegott men va gjorde man inte

• Tvåbarnsmor

Nä, då måste man äta minst 7 ananaser. Jag testade att äta 1 och munnen blev helt sårig typ och lite dålig i magen blev jag också men inget annat hände.

Svar på tråden Funkar egentligen färsk ananas..