• emmasara

Bra Rottweileruppfödare?

hej. Jag och min pojkvän ska köpa en rottweiler och undrar om det finns någon som vet nån bra uppfödare? Vi har kollat runt på skk och hittat en del men det vore kul att höra från rottweilerägare själva, vart ni köpte eran hund och från vilken kennel åså :)

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Bra Rottweileruppfödare?
  • Hundtok

Ett bra tips är att vända sig till brukshundsklubben där ni bor. Brukar alltid vara mycket rottisfolk med där som har kontakt med uppfödare.

• skåne tjej

Var bor du någonstans?
    Jag känner till en jättebra kennel i närheten där jag bor. de som har kenneln är mkt seriösa och bra.

Så länge min tanke är fri är jag okränkbar!!
  • Dagsländan

Om du vill ha en smäcker och trevlig rottis som klarar av att arbeta i skog och mark så kan jag rekommendera Fandangos. Dom är väldiggt noga med hälsan på sina hundar och även noga med sina köpare så att det inte bara blir en "soffhund" utan att den också får jobba. Dom har äger varje år för sina köpare.

• Rottis77
    sofie71 skrev 2008-12-15 00:27:45 följande:
    Vet bara en och jag tror dom är riktigt bra:Just ask heter kennelnwww.justask.nuLycka till
    Denna kenneln tycker jag också om.

Själv har jag köpt min ena rottis från Strandsmedjans och jag är verkligen mycket nöjd med min hund.
  • Rottis77
    Dagsländan skrev 2008-12-15 09:39:16 följande:
    Om du vill ha en smäcker och trevlig rottis som klarar av att arbeta i skog och mark så kan jag rekommendera Fandangos. Dom är väldiggt noga med hälsan på sina hundar och även noga med sina köpare så att det inte bara blir en "soffhund" utan att den också får jobba. Dom har äger varje år för sina köpare.
    Dom har väl krav att man ska tävla i Elit nivå innan man får köpa från dom?
  • VulgusProfanum

Jag kan rekommendera Blùmchens kennel.
    Har en bekant som har en hund därifrån och det är en trevlig, lugn och stabil jycke.
    Uppfödaren verkar också väldigt seriös.
    www.blumchenskennel.se/

Don´t pee on my leg and tell me it´s raining
  • Dagsländan

Rottis77 skrev 2008-12-15 10:12:25 följande:

Dom har väl krav att man ska tävla i Elit nivå innan man får köpa från dom?
    Nä, men dom är som sagt väldigt noga med sina köpare och vill att köparna skall jobba med sina hundar. Gunvor då hon levde vilket hon tyvärr ej gör längre var kanske lite väl noga och ställde vissa krav, men jag har faktiskt frågat om det så att man måste tävlat på elit nivå då jag hört detta rykte förut och då har dom svarat att det inte är så, men att dom inte säljer till någon som bara vill ha hunden som rent sällskap. Känner de nuvarande ägarna väl.
  • MTETC

Jag rekomenderar att du går in på skk hemsida och kolla lite kennlars led statestik, antal mh tester mm. Det är en liten fingervisning. Sen skulle jag kolla lite hur aktiva uppfödarna är med sina egna hundar, om dom har några meriter. Det visar lite om hur aktiva dom är själva på tävlingsplanen, och lite om deras kunskap. Endel uppfödare spottar ut valpar bara pengarna.
    Madde som har Daleos kennel är jätte duktig, Deminas verkar trevlig, Arosbygdens, Dexlines ska ha valpar snart, Keeponix, Finns många :). Jätte lycka till och hoppas ni hittar en trevlig kamrat :)
    Mvh

• Bettyblomma

Har en herre från Eldenburg's, mycket nöjd =)men de har slutat nu =(. Annars finns ju Hyttbackens, Kulla Gullas, Stendalas med flera. Finns dock många dåliga också tyvärr.. Fråga lokala brukshundkulbben, lycka till!!!

• Tussilago83
    emmasara skrev 2008-12-14 21:05:49 följande:
    hej. Jag och min pojkvän ska köpa en rottweiler och undrar om det finns någon som vet nån bra uppfödare? Vi har kollat runt på skk och hittat en del men det vore kul att höra från rottweilerägare själva, vart ni köpte eran hund och från vilken kennel åså :)Tacksam för svar!
    Crossway's kennel i nykvarn / Taxinge, söder om sthlm
    Suveräna hundar, bra mentalt och exteriört. Hon som driver kenneln är även ägare till "Faunus Samuraj" aka BRANDO.

Den enda jag skulle köpa rottis av...tror jag
Svar på tråden Bra Rottweileruppfödare?