• Lilaa

Hjälp!!!! 90-års present

min farfar fyller 90 år och och jag är bjuden men vad ska man köpa för present? blommor kommer han ju att få i massor. Har inte så bra kontakt med honom så jag vet inte vad han har för intressen. Snälla behöver många förslag.

• Svar på tråden Hjälp!!!! 90-års present
  • ängelfrånhelvetet

Någon god whiskey, eller cognac brukar uppskattas av äldre.. det vill säga om de inte är nykterister...

• Ilonasmamma

oj..vad kan en 90åring tänkas behöva?

är han pigg? kan du inte fråga din pappa om han vet vad din farfar sysslar med..eller nån annan släkting..om din farfar har nån hobby som han behvöer saker till.

kke nån bra bok..eller ljudbok..beroende på hur bra man ser/hör

min mormor fick bara blommor o choklad de sista åren..vad mer lixom.

• solskina

kort på familjen. Där ni alla är med, eller en liten klippbok med kort från eran vardag.
    tror jag uppskattas.

Annars kan man köpa kaffe en platta 12st.

• Lilaa

Ja vad kan han behöva lixom. Vet att han gillar att lösa korsord och har för mig att han gillar vin.
    Vad tror ni om glögg så här i juletider?

• ängelfrånhelvetet

då kanske en prenumeration på en korsordstidning skulle passa bra, och antingen glögg eller något annat vin.

• sunflower30

solskina skrev 2008-12-14 21:14:12 följande:

kort på familjen. Där ni alla är med, eller en liten klippbok med kort från eran vardag. tror jag uppskattas. Annars kan man köpa kaffe en platta 12st.
    Håller oxo på foto-idén! Varför inte ett litet inramat foto på dig/din familj, och till det en flaska vin??? Eller va sägs om ett par innetofflor/skor som han kan lunka omkring i. Ser fram emot att höra vad det blev...
  • Lilaa

Ja men ont om tid att fixa foton. Kalaset är på Lördag. Men inrammat foto på dottern kan ju fixas iallafall. Såg att dom har årgångsvin på systemet, det kanske vore nått. har inté råd att lägga ut så mycket pengar heller

www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=11&SokStrangar=

• sunflower30

Lilaa skrev 2008-12-14 21:54:42 följande:

Ja men ont om tid att fixa foton. Kalaset är på Lördag. Men inrammat foto på dottern kan ju fixas iallafall. Såg att dom har årgångsvin på systemet, det kanske vore nått. har inté råd att lägga ut så mycket pengar heller www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt
    Årgångsglöggen var en riktigt bra ide! Kör på det tycker jag! O ha så roligt på kalaset
Svar på tråden Hjälp!!!! 90-års present