• Anonym (laila)

Vad gör ni på helgerna?

Jag känner mig så less idag. Helgerna, samma sak varje helg känns det som. Vi tittar på film, kanske träffar någon vän,går långpromenad, sitter framför datorn o.s.v Känns mest som man bara sitter hemma och glor. Vad gör ni andra egentligen tillsammans på helgerna? Gör alla andra saker hela tiden verkligen? Det känns så ibland och ger sådana prestationskrav på något vis att vi också måste göra saker.

• Svar på tråden Vad gör ni på helgerna?
  • snapdragon

tror ingen styr upp massa aktiviteter VARJE vecka, men de flesta gör nog något ibland.
    Jag och min man tog till exempel en pyttesemester nu över helgen, åkte till en annan stad, tog in på hotell, gick ut första kvällen och slappade på hotellet igår, idag åt vi en awesome frukost innan vi åkte och för ett par timmar sen kom vi hem.

ibland måste man bryta av lite och hitta på något, komma ifrån och bara vara med varandra. tror jag.

• Anonym (me)

Beror helt på. Vissa helger är vi bara hemma och tar det lugnt, kollar film och myser. Andra helger träffar vi kompisar (antingen själva eller tillsammans), går på restaurang, festar etc. Försöker se till att ha nånging inplanerat varje helg i alla fall så man har något att se fram emot.

Kan ni inte bjuda över kompisar på middagar? Alltid trevligt.

• Anonym

Ibland är vi hemma, kollar på film. Ibland går vi till simhallen, är och hälsar på vänner, ute på promenader, bjuder mina föräldrar på middag. mmmmmm

• Anonym

jag känner tvärt om.... att vi bara är och hälsar på folk i tid och otid eller så är det folk hemma hos oss. det är skit jobbigt. pratade med min sambo i veckan och sa att jag ville att det bara skulle vara VI i helgen och så blev det! vi har bakat pepparkakor och gjort julgodis. sååå skönt

• Anonym (laila)

Ja alltså vi träffar ju vänner och hittar på saker också, oftast något varje helg men ändå känns det som det blir samma sak ändå på något vis. Jag kanske bara är allmänt less på allting nu före jul och så. Blir så stressad och gärna nere vid den här årstiden.

• Maskot

Det är lätt att tro att andra har det så mycket bättre och så mycket roligare. Så är det nog inte.
    Däremot ska man nog rannsaka sitt liv emellanåt för att ändra på saker man vill ha annorlunda. Vad är det du saknar?
    Skulle du vilja träffa vänner oftare, gå ut och äta på tu man hand eller gå på bio oftare?
    Fundera på hur dina önskningar ser ut och om de är möjliga.

Själv är det väldigt olika vad vi gör på helgerna. Periodsvis är vi väldigt sociala och umgås med mycket kompisar, och periodsvis vill vi bara vara hemma och inte träffa så mycket folk.

• Airlee

Vi brukar gå på bio, gå ut och äta, träffa vänner och spela spel eller gå på fest/nattklubb, träna, shoppa eller fika på stan...

...när vi orkar. Annars sitter vi hemma och bara slöar. Det behöver man också. Du behöver inte ha prestationsångest! Det är förstås en annan sak om du VILL hitta på fler aktiviteter, då kanske ni kan komma på några roliga saker att göra framöver? En enda annorlunda aktivitet per helg kan ju räcka för att det ska kännas roligare och som att man "gör något" av helgen.

Svar på tråden Vad gör ni på helgerna?