• Nenne2

Vad har ni på er på julafton.

Hur klär ni er på julafton? Jag har hela tiden varit inne på kjol eller klänning, men idag hittade jag ett par jättefina svarta chinosaktiga byxor på sisters som är pösiga upptill och sitter åt längst ner på benet. Ungefär som harembyxor. Funderar på dom tillsammans med ett linne. Men sedan tänkte jag att det kanske är mer stiligt med klänning eller kjol?

• Svar på tråden Vad har ni på er på julafton.
  • lunkentuss

Det låter vl jättebra =)

Själv har jag inget speciellt på mig. Vanliga kläder, ev. sminkar jag mig lite extra fint elr borstar håret typ

• lunkentuss
    Svar på #1
    låter jättebra med linne o byxorna alltså :)
  • Uca

alltid något rött, kjol eller klänning, man måste ju vara fin på julafton.

men det ska inte sitta för tajt för all maten ska ju få plats... men det viktiga för dig är att du känner dig fin :o)

• MINA GOA BARN

Jadu, jag har kläder på mig! (fniss)

Nejdå, men jag har köpt en röd blank blus som jag tänker ha till en svart kjol med naturvita inslag. Ev. min väst med fuskfårpäls inuti som har en smal bård runt om som tar upp det röda ur blusen. (västen är varm o skön o jag är en frusen människa).
    Till et mina svarta höga stövlar utomhus när vi går till kyrkan och sen inomhus tar jag på mig mina lackpumps.
    Självklart har jag nya röda underkläder som jag kostar på mig som min egna julklapp + några fina tunna svarta strumpor till. Frissan ska jag till dagen före dopparedan....
    Så tänker jag vara klädd!

• Pormoicheia

Jag klär mig nog i ett snäppet snyggare linne, men kommer nog inte klä upp mig något särskilt.
    Vi ska bara vara hemma och då jag fortfarande helammar dottern (som allt som oftast behagar kräkas) så får jag anpassa min klädsel efter situationen

*känns lite fånigt att klä mig i finaste julkläderna bara för att behöva byta dem efter någon timme*

It's the end of the world as we know it, and I feel fine
  • fjäilen

jag klär upp mig både julafton/nyårsafton..
    alltid och alltid gjort!

i jul skall jag ha en svartklänning i spets och leggings och skor med klack!
    och på nyårsafton får vi se har ju en del kläder :) eller så blir det något nytt igen...

• SatuSv

Jag ska ha en svart omlottsklänning o svarta strumpbyxor...skulle vilja ha ngt rött egentligen.får vell ha röd hårband ist o rött läppstift

• Trill

Julgranskulor, glitter och ljus!
    Nej vänta ... det var ju för den gröne.

Jag funderar på en röd skotskrutig kort kjol, svart top och svarta strumpor.

• Älvan85

Jag vill helst klä mig i klänning på Julafton :)
    Vill ha rött på jul, det är fint.
    Men denna gången fann jag ingen klänning som jag tänkt mig, så denna Jul blir det en svart kort klänning med grå stickad kofta.
    Fina örhängen och halsband.

• patti87

jag kommer o ha en svart klänning i ganska tunt tyg...och en guldaktig bolero till :) + svarta trumpbyxor till.

• Vår önskan

Jag ska ha klänning men bara för att det är det jag trivs bäst i just nu med magen.
    Byxorna låter fina, ha dem!

• Nenne2

Vad kul att så många svarar och ger tips. Jag har nu blivit mer inne på kjol eller klänning. Så byxorna har jag lagt åt sidan. Känns som att jag känner mig mer uppklädd i kjol eller klänning. Vart hittar man fina kjolar och klänningar?

• Missimo84

Svart pennkjol, vit skjorta och en röd v-ringad tröja över, och sen får jag nog slänga på mig ett par strumpbyxor osså, bilr så kallt annars.

• Verkligen

Jag ska ha en stickad beige klänning utan ärmar och ett vitt linne inder med spets i urringningen..Å leggings. Å smycken.

jag är livrädd för att leva och jag är dödsrädd för att dö
  • mapeachy

Har så knapert detta år så det får nog bli någon klänning ja redan har...
    Funderar på en svart, tunn silkesklänning med vit spets i nederkanten + byst, och ett tunt vitt silkesband runt midjan...Leggings o high heals såklart ;) O några fina smycken i silver :)

• mrs holiday

Vi är aldrig superfinklädda, men liiite extra ska det vara på julafton, tycker jag.

I år ska jag ha en riktigt mörkblå, rak, kort jeanskjol (nästan svart) och en svart blus. Har två olika, har inte bestämt vilken. Antingen en bomullsblus med puffärm och lite volanger eller en chiffongblus med lite spetsdetaljer i benvitt runt halsen. Till det ska jag ha röda overkneestrumpor och antingen ett halsband med ett rött äpple (till bomullsblusen) eller bara röda naglar (till chiffongblusen, funkar inte med halsband till den).

• dio

och jag tar på mig min medeltidsklänning (stuket på den, den är inte så gammal ) Den var min balklänning och den är alldeles för snygg för att aldrig användas igen Den är röd och väldigt tung att bära haha. 

I was an atheist until I realized that I am God
  • Duckan74

Här blir det skotskrutig kort kjol, svart top och svarta strumpor i år.

• Coccolina

Jag har skit svårt med vad jag skall ha på mig:-S
    Har en super fin klänning men den är mer nyår än jul... (liksom lite för fin för julafton)
    Så till jul vet jag inte... Suck... panik!!!
    Har tittat efter lite kläder men hittar inget som jag känner jag kan trivas i...
    Däremot på nyårsafton har jag plockat fram röda underkläder (enligt italiensk tradition ) och skall ha min fina klänning

Life's a bitch get used to it!!!
  • mimmi006

Jag köpteen billig röd klänning på Åhléns med volanger, den kostade 199:- och jag ska ha en svart kofta över och strumpbyxor eller leggings. Skulle vilja ha ett par snygga, höga pumps till, men jag har inga pengar till nya skor, så det får bli några gamla med kilklack. Synd att man inte kan ha stövlar inne!

Svar på tråden Vad har ni på er på julafton.