• HelenS

SJ-biljetter på Tradera??

Hörde ett rykte av en släkting idag att man inte kan köpa tågbiljetter längre på tradera, något med att de skall vara personliga pga att folk köpt billigt och sålt på tradera.

Någon som hört något om detta? När jag kollar på tågbiljetter till imorgon, finns det ovanligt många med 1 kr som pris med tanke på att det är måndag. Är det något som inte är som det ska? Man borde väl kunna lita på sj?

• Svar på tråden SJ-biljetter på Tradera??
  • Teskedsmamman

Vad bra att jag skickar för snabbt

Iaf, så länge det inte står namn på biljetten är den inte personlig. Kompisar köper ofta biljetter där och det fungerar utmärkt, och då köper de enbart SJ:s egna annonser...

Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • HelenS

Jag har köpt tågbiljetter på tradera tidigare, blev bara lite osäker av ryktet och då också av att det fanns ovanligt många biljetter en måndagmorgon för 1 kr. Brukar vara många bud på måndagsbiljetterna.

• Teskedsmamman
    HelenS skrev 2008-12-14 23:39:56 följande:
    Jag har köpt tågbiljetter på tradera tidigare, blev bara lite osäker av ryktet och då också av att det fanns ovanligt många biljetter en måndagmorgon för 1 kr. Brukar vara många bud på måndagsbiljetterna.
    Det tror jag kan bero på årstiden osv... och det ryktet har inte jag hört.... Rykten ska man aldrig tro på, ring SJ:s kundtjänst och fråga istället om det är så
    Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • LL123

Själv sitter jag på SJs Internetsupport, och det går jättebra att köpa tågbiljetter på Tradera om SJ själv är säljaren.

Om det är något ni underar över är ni välkommen att ringa 0771-757599

/Linda

• Love 4 ever

Jag köper ofta dom biljetterna som sj själv auktionerar ut,har gjort det förr och det funkar jätte bra

• elektra1

Hej.
    Hur fungerar det att köpa biljetter på tradera?
    Hade tänkt hämta ut dem i automten precis innan avgång.
    Går det? Får man någon kod, för man vill ju inte betala fullpris, utan betala vad man vann.
    Och om man ropar in 2 biljetter lika avgångstid,
    får man platser bredivid varandra då? eller helt andra vagnar?
    Jag vill sitta bredvid sambon

• grisekno

Jag vet inte hur det är, förmodligen går det bra att köpa SJ's egna biljetter.

MEN jag vet själv, när maken o jag bokade sådana där billiga biljetter på SJ's hemsida - kommer inte på vad de heter nu, de där man bokar långt innan...(helt borta ur huvudet) att det var betydligt mer ordentligt, att man var tvungen att skriva namn och sådant och var tvungen att identifiera sig på resan. Förmodligen för att inte alla dessa billiga biljetter skulle köpas upp för att sedan säljas (dyrare?) på nätet...

Ta mig som jag är, jag är ju bara en liten gris...
Svar på tråden SJ-biljetter på Tradera??