• prinsessansmage

HjÄLP- Foglossning redan v. 11-12?? Snälla säg att det inte varar hela graviditeten!!!

Igar när jag var ute och sprang fick jag plötsligt ett hugg i benet under rumpan - mellan slidan och rumpan om man säger. Det kändes som om nagon spikat in en spik i själva skelett benet och sen gick det knappt att ga överhuvudtaget. Idag efter en sömnlös natt känns det lite bättre. Jag kan resa och sätta mig utan riktig smärta och jag kan ga, men det gör fortfarande ont. Imorgon aker jag och min man pa 5 v. smekmanad i Asien, SNÄLLA säg att detta inte kommer att göra sa ont resten av graviditeten!!! Positiva tips och berättelser önskas!!

• Svar på tråden HjÄLP- Foglossning redan v. 11-12?? Snälla säg att det inte varar hela graviditeten!!!
  • Lilla Mimsan

Låter inte som foglossning då foglossning oftast sitter antingen fram på blygdbenet eller i fogarna bak vid ryggslutet. Låter mer som ennerv som hamnat i kläm.
    Foglossningar kan förbyggas genom att göra sina knipövningar och stabilitetsövningar. Friskis har en bok som är bra-

• prinsessansmage

Tack, fler, snâlla, jag behöver lugnas!

• Lottie2008

Det enda jag kände av foglossning var just i v. 11/12. Sedan dess har jag inte haft en tendens till foglossning. Mått strålande hela graviditeten sedan dess. Idag BF+3.

• prinsessansmage

Oh vad bra Lottie2008! Det är sant som ger mig hopp. Fler??

• Dimitra

Jag trodde också att jag fått foglossning tidigt. Kunde knappt röra mig i två dagar (och var då ungefär i vecka 13) för det gjorde så ont "överallt" kring bäckenet. Visade sig vara växtvärk

Ha en riktigt härlig resa. Om det är foglossning borde väl värmen göra dig gott

The Dimitra universe.
  • prinsessansmage

Tack Dimitra, det känns genast lite bättre... Hoppas, hoppas, hoppas att det försvinner snart!

• Angel28

Halloo!

Jag hade oxå foglossningar i v 12 de gick mest ut i rumpan. Jag fortsatte mitt liv som vanligt och de försvann igen. Nu är jag i v 36 o har ingen foglossning alls! ( som jag märker av )

Så de kan lika bra försvinna igen, el iaf att det gör ont.

Vatten gympa tycker jag är bra, o skönt!!!

lycka till!

• littlepixiegrl

Jag har haft diskbråck och då gjorde det ont som attan liksom djupt inne i skinkan vid sittbenen. Nu menar jag inte att du skulle ha diskbråck, men både då och ibland vid graviditet så är det ischiasnerven som spökar. Var försiktig med ryggen, lyft ordentlig med benen böjda och undvik alla vridmoment (i ryggen). Ligg ner och vila ryggen och se till att gå upp och röra dig under flygresan. Sitte rak i ryggen också, gärna med en kudde i svanken.
    Hoppas du blir bra snart och ha det så bra på smekmånaden!    Skrattande

• prinsessansmage

Tack, Angel28 och littlepixiegrl, jag försöker redan följa alla rad jag kan som om det vore foglossning, gar som ett barn i trappan, sätter mig ned innan jag tar pa mig strumpor etc. för att undvika att böja ryggen. Ska till gynekologen idag för UL och ska passa pa att fraga där.
    Fler tips är välkomna!

• Lilla Mimsan

Tänk tight kjol när du går. Ta korta steg. Träna, viktigt att ha bra stabilitet. Är inte så dumt att ha höga klackar för då tvingas man till att ta korta ste och hålla ihop benen.

Svar på tråden HjÄLP- Foglossning redan v. 11-12?? Snälla säg att det inte varar hela graviditeten!!!