• LykkeLee

Får man tycka att ett barn är fult? Finns det öht fula barn?

Det känns som om det nästan är belagt med dödsstraff och evig förvisning om man tycker att ett barn är fult.
    Ok, man kanske inte behöver säga det till barnet eller barnets föräldrar. men att ens tycka det om ett barn på typ TV ses inte med blida ögon har jag märkt...

• Svar på tråden Får man tycka att ett barn är fult? Finns det öht fula barn?
  • Bonanza

Klart det finns fula ungar. Mina egna barn kan se rätt fula ut i vissa vinklar i vissa frisyrer. Ska jag då inte ens få tänka det om andras barn?

Jag tycker knappt det finns några söta barn, nästan alla är rätt fula.

• lovemyboys

Klart att man får...(tycker jag) det finns verkligen fula barn......å vuxna med.
    Smaken e som tur e olika....jag e säkert sketful i mångas ögon,tyck det,men säg inget till mej...då blir jag lessen......Gråter

Om jag nån gång ser en joggare med ett leende på läpparna, så ska jag överväga saken.....
  • Spicy Women

Ja det får man och visst finns det barn som är fula. Sen spelar det väl ingen roll om man säger att ett barn är fult om man ser det på tv. Det är värre att säga det till föräldern eller direkt till barnet.

• piffan

Allt är ju upp till betraktarens öga,visst kan jag tycka att vissa barn är fula,men samtidigt så finns det ju dom som tycker att samma barn är jättesött.
    Men visst,jag skulle väl inte tala om det för föräldrarna,men visst tycker jag tyst.

• LykkeLee
    Bonanza skrev 2008-12-15 11:35:40 följande:
    Klart det finns fula ungar. Mina egna barn kan se rätt fula ut i vissa vinklar i vissa frisyrer. Ska jag då inte ens få tänka det om andras barn? Jag tycker knappt det finns några söta barn, nästan alla är rätt fula.
    Haha.. jag tycker att det finns väldigt många fula barn.. men himla många söta också..
  • Nymne

Haha, vi har ca 2 fula ungar (av 16) på sonens dagis. Men att de är fula är ju fullständigt oviktigt. De är lika charmiga för det.

Cross that bridge when you get there!
  • Viewsonic

Klart man får tycka det.
    Klart det finns fula barn. Allt annat är liberalt nonsensprat.

• Hervor 1

Man får tycka vad man vill men man får välja sina ord.. Jag kan också tycka att en del barn är fula men jag tar illa vid mig när en vuxen pratar om ett litet barn som "han är så jääävla ful" mm mm. Även om det inte uttalas så att barnet eller dess föräldrar kan höra så känns det så respektlöst mot en liten.

• Erika89

jag vet många fula ungar..
    Dock kan dom bli bra snygga när dom blir äldre, och "åååååååååååh va sööööööööööt":a-barn kan bli urfula

• Gumlan

klart man får. 95% av alla nyfödda är ju fruktansvärt fula :-O Sedan blir ju en del sötare med tiden, men det fins väl fortfarande en ca 20% fula barn :p

Svar på tråden Får man tycka att ett barn är fult? Finns det öht fula barn?