• Pirran

Blanda två olika färger på trä?

Vårt nya kök är snart klart och vi ska nu köpa ny matgrupp.
    Köksluckorna är i betsad ek, betsen heter kastanj och är ganska mörk.
    Skickar med en länk: www.marbodal.se/Templates/Kitchen____154.aspx

Nu har vi hittat en matgrupp som vi bägge två tycker är snygg(helt otroligt!), men den är i oljad ek, skickar en länk..det är "Matgrupp Ek": www.idealmobler.se/index.asp

Vad tror ni? Funkar det?

• Svar på tråden Blanda två olika färger på trä?
  • Millemo

Jag tycker det skulle funka fint! Ursnygg möbelgrupp!

• Betan

Jag tycker det funkar hur bra som helst, särskilt när träet ser gediget ut. Vi har lyckats blanda lite hemma och det är lite "plastiga" ikea-möbler, inte särskilt snyggt men vi får sära på möblerna när vi har större nån gång i framtiden. Detta tycker i alla fall jag funkar alldeles utmärkt!

• Pirran

Tack Millemo för raketsnabbt svar!

Ja, det får nog bli den...tror inte jag har lust att släpa maken genom fler möbelbutiker
    han får huvudvärk bara vi närmar oss en!

• Pirran

Oj, fler svar! Tack Betan! Tar lite tid för mig att skriva inläggen eftersom jag har en tjurig fyraåring bredvid mig

• anjeli

FÖR genomtänkt, strikt och stilrent (med samma träslag överallt) ser bara tråkigt ut. Att blanda skapar spänning. You go girl

• Pirran

Tack anjeli...du har en poäng där!
    Matgruppen är beställd och nu får vi sukta i fyra-fem veckor innan den står i vårt kök....

• vigdis

Som "tröst" kan jag berätta att vi blandat träslag hejvilt i vardagsrummet och att vi ofta får komplimanger för hur fint det är! Bokhyllan är en körsbärsfärgad Billy, sedan finns mahogny, gul björk (som gamla björkmöbler brukar se ut) och t.o.m. lite bok...

Ert kök ser jättefint ut och matgruppen kommer att passa in fint!

• Pirran

Tack vigdis! Ja, nu känner jag mig säker att det funkar att blanda träslag
    Vill ha hem matgruppen NU!

• lycklig fru

Jag tror också att det skulle bli jättefint tillsammans. Matgruppen var otroligt snygg!

• Pirran

lycklig fru - visst är den!? Kan knappt bärga mig tills jag får kasta ut det rappel vi har nu.

Svar på tråden Blanda två olika färger på trä?