• Pumpalicious

Håller posten kvar julkortspåsarna till sista minuten??

Postade min julpåse med julkort för en vecka sedan och dom har fortfarande inte nått mottagarna.. Är det så att posten prioriterar all vanlig post först?

• Svar på tråden Håller posten kvar julkortspåsarna till sista minuten??
  • Småtokig

Så som jag har uppfattat det så prioriterar dem den vaniga posten och tar julkorten när det finns tid.

♥Albin 20070116 ♥
  • annatb

Aha, jag skulle precis iväg till posten och köpa julfrimärken och posta påsarna, men då är det kanske listigare att posta som vanliga brev?

Sluta jiddra, börja trolla
  • ludenben

nej, de håller inte kvar nån post för att ha till sista dagen. ush då skulle de fått jättmycket in i det sista. Men julkorten är de som är lägst prioriterade. Julkorten går dessutom som b-post. Men är det postat innan sista datumet så ska de delas ut innan jul.

• Pumpalicious
    annatb skrev 2008-12-15 12:24:37 följande:
    Aha, jag skulle precis iväg till posten och köpa julfrimärken och posta påsarna, men då är det kanske listigare att posta som vanliga brev?
    ja det verkar ju så, om du vill ha fram dom tidigt.. Jag är lite besviken att det tagit sån tid faktiskt
  • sunshine82

jag rekommenderar att posta julkorten utan den där julpåsen, då kommer dom fram så sent. ska jag göra, jag ska posta mina julkort i morgon

Svar på tråden Håller posten kvar julkortspåsarna till sista minuten??