Vilka böcker rekommenderar ni (första barnet)?
Jag väntar mitt första barn i början av april och det börjar väl bli dags att börja läsa på lite... Någon som har tips på bra böcker om graviditet, förlossning och den närmaste tiden därefter?
Jag väntar mitt första barn i början av april och det börjar väl bli dags att börja läsa på lite... Någon som har tips på bra böcker om graviditet, förlossning och den närmaste tiden därefter?
För barnets första år: Växa och upptäcka världen av Hetty van de Rijt och Frans X Plooij. En billig liten bok med ovärderlig information om när, hur och varför småttingarna genomgår sina utvecklingsperioder och vad det kan innebära.
Någon som har läst "Att föda" av Gudrun Abascal? Rekommenderar ni den?
Den var väldigt bra och beskriver lite mer i skönlitterär form om födandet istället för fakta i punktform.
Ifall man vill ha en bok där man kan följa utvecklingen av graviditeten kan jag verkligen rekommendera Mammapraktika av Leni Söderberg.
Vi fick boken "Ett barn blir till" av mina svärföräldrar,
sen lånade en vän mig boken "På smällen" och sa -du måste läsa den!
Den var rolig läsning och som jag gissar inte står i de flesta böcker.
Handbok för gravida av Vicki Iovine är väldigt rolig och lärorik. Kände mig mycket lugnad av att läsa den.
Att vänta och föda barn av Sheila Kitzinger är fullproppad med bra information. Lätt att hoppa mellan olika avsnitt och slå upp det man letar efter. Men jag läste hela. Tycker att den är skitbra.
På Smällen - Från A till Bebis av Hannah Widell & Ann Söderlund.
Jag har läst den två gånger och skrattar nästan ihjäl mig bara jag tänker på den, skitbra bok!