• Tänkaren73

Vilka böcker rekommenderar ni (första barnet)?

Jag väntar mitt första barn i början av april och det börjar väl bli dags att börja läsa på lite... Någon som har tips på bra böcker om graviditet, förlossning och den närmaste tiden därefter?

• Svar på tråden Vilka böcker rekommenderar ni (första barnet)?
  • Redbit

För barnets första år: Växa och upptäcka världen av Hetty van de Rijt och Frans X Plooij. En billig liten bok med ovärderlig information om när, hur och varför småttingarna genomgår sina utvecklingsperioder och vad det kan innebära.

• LillaMammaMys

Den var väldigt bra och beskriver lite mer i skönlitterär form om födandet istället för fakta i punktform.

Ifall man vill ha en bok där man kan följa utvecklingen av graviditeten kan jag verkligen rekommendera Mammapraktika av Leni Söderberg.

• Vår önskan

Vi fick boken "Ett barn blir till" av mina svärföräldrar,
    sen lånade en vän mig boken "På smällen" och sa -du måste läsa den!
    Den var rolig läsning och som jag gissar inte står i de flesta böcker.

• Januaritösen

Handbok för gravida av Vicki Iovine är väldigt rolig och lärorik. Kände mig mycket lugnad av att läsa den.

Att vänta och föda barn av Sheila Kitzinger är fullproppad med bra information. Lätt att hoppa mellan olika avsnitt och slå upp det man letar efter. Men jag läste hela. Tycker att den är skitbra.

• chibaby

På Smällen - Från A till Bebis av Hannah Widell & Ann Söderlund.
    Jag har läst den två gånger och skrattar nästan ihjäl mig bara jag tänker på den, skitbra bok!

• Wilmis07
    chibaby skrev 2009-01-04 12:51:59 följande:
    På Smällen - Från A till Bebis av Hannah Widell & Ann Söderlund. Jag har läst den två gånger och skrattar nästan ihjäl mig bara jag tänker på den, skitbra bok!
    Håller med
    Tänkaren73 skrev 2008-12-15 14:35:16 följande:
    Någon som har läst "Att föda" av Gudrun Abascal? Rekommenderar ni den?
    Den läste jag ett par gånger,tycker att den var bra,
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
Svar på tråden Vilka böcker rekommenderar ni (första barnet)?