• Mini B

Skridskor till 2,5-åring?

Åker ni skridskor med era 2-åringar?

I så fall. Vilken sorts skridskor ska man använda / kan man hitta? Har ett svagt minne av två skenor när man var liten. Finns det än, och är de i så fall bra. Eller ska man ha vanliga i mini-storlek. Kan de hantera detta? Skostorlek 23.

• Svar på tråden Skridskor till 2,5-åring?
  • ninmid

Åkte förra året med min 2,5 åring. Man ska ha med en skena, med spännen för dom ger bättre stöd vid vristen. Finns på alla sportaffärer.

• Lucky

Jag hade jättesvårt att hitta till min dotter när hon var 3år förra året, stl 25, dock ville jag absolut inte ha med spännen utan med snören... hittade tillslut på Ica Maxi, där var 25 det minsta!
    Min moster och morbror som skulle köpa skridskorna till dottern letade resultatlöst på diverse sportaffärer... så det kanske inte blir såå lätt att hitta stl 23...

• ninmid

Svårt att hitta just för att deras vrister är känsliga så dom behöver extra stöd vilket det är på dom med spännen. Snörning rekommenderas alltså inte.

Har en syster som tränat småbarn på skridskoskola ; )
    Stl 23 kanske kan va svårt att hitta men prova större stl, dom brukar vara små!
  • Mia 79

"Pjäxskridskor", finns från stl 24. Jag köpte det och en tjockare sula till en 2.5 åring. Gick alldeles utmärkt. Jag rekomenderar att du satsar på den modellen då de är mest stabilia för så små barn. (är konståkningstränare sedan 15 år så jag vet vad som funkar).

• Mini B

Tack för alla svar. Nu vet jag vad jag ska leta efter.

Har alla sportaffärer små skridskor? Något tips på bästa köp och var man hittar dem?

Svar på tråden Skridskor till 2,5-åring?