Trång förhud = omskärlese... Någon som gjort det på sin son? råd tack!
Min son är snart 4 år och har trång förhud. Han har haft det sedan födsel och haft infektion pga detta som liten.. Nu har han igen fått problem men denna gången har det inte hjälpt att spola rent regelbundet under förhuden och smörja med salva på förhuden utan han är röd och irreterad på förhuden ändå och blir till och från sårig också..
Har fått remiss till kirurgin här som skall troligen göra en omskärelse av honom, eller iaf klippa bort det irreterade området så han kan dra tillbaka förhuden hur mycket som tas bort beror på hur mycket som är irreterat och hur mycket som krävs för att få bakförhuden.. Men skall till läkaren först i januari/februari..
När min son kissar blåser förhuden upp sig som en ballong kan man säga, som en vattenballong men av urin.. sen kommer en stråle som är rätt smal ut ur öppningen i förhuden och när han känner att han kissat färdigt har han inte tömt förhuden utan måste skaka och trycka fram det så allt försvinner.. på förskolan har han antagligen inte den tiden utan då har det läckt ur sakta i kalsongen och det har skavt och därav blivit såren från början.. Detta hade vi inte koll på varken jag eller maken då sonen klarat stå och kissa själv sedan han slutade med blöjor i sommras och vi har bara gett honom toapapper när han varit klar och hjälpt till med byxknappar osv.. Det är enda (just nu) sonen vi har och ingen av oss någon erfarenhet av vad som är normalt osv..
Är det någon som varit med om samma problem?
Hur gammal var din son då?
Blev det operation och isf vilken ålder?
Hade han några problem efter operationen?
Tacksam för alla svar och råd!!