Allvarlig incident på dagis -> har nu tagit hem mitt barn
Hej
Har en dotter på 21 månader som har gått på dagis sen i höstas. Vi har varit SÅ nöjda med allt. Under hösten har det hänt några incidienter, som personalen har berättat direkt och det har vidtagits åtgärder för att det aldrig ska hända igen. Men...
I slutet av oktober så tappade personalen bort vår dotter i en park, de hittade henne springandes på en trottoar, ut mot en väg. Det var sekunder i från att det hade kunnat hända något förfärligt. Detta berättade aldrig personalen på dagis för oss, vi fick reda på det av en vän som hade sett alltihopa när hon var ute och gick.
När jag ringer upp dagis och konfronterar dagis med händelsen och frågar varför vi inget fått veta så uppdagas allt.
De säger att de tyckte att det var en så hemskt upplevelse att de förträngde den. De har ingen annan förklaring.
Vi har nu haft samtal med personalen, föreståndaren och kommunen och jag har har så svårt att förstå hur jag någonsin ska kunna lite på personalen igen. De pratar om att de ska vidta åtgärder med handlingplan och liknande så det känns bra men förtroendet är inte bara att reparera.
Vi söker efter ett nytt dagis men kommunen har inget att erbjuda. Vi sitter helt enkelt i klistret. Än hur vi gör så är det min familj som förlorar på detta. Nytt dagis, blir ny inskolning för dottern. Gamla dagis, där hon trivs, blir jobbigt för mig och min man med förtroendet till personalen. Att vara hemma och vara föräldrarledig eller söka vårdnadsbidrag är ingen långsiktig lösning.
Vi vill bara att allt ska fungera för oss i familjen!
Vet inte om detta var någon fråga direkt, behövde skriva av mig så jag mår så dåligt över hela situationen.