• My Lonely Heart

Vilket mineralsmink är bäst?

Vilket mineralsmink är bäst?
    Jag tänkte beställa ett provkit från Everyday minerals, men vart gör man det på hemsidan?

Jag har nyligen börjat få finnig och knottrig hud på pannan. Därför tänkte jag byta mitt smink till mineralsmink. Jag har använt isadoras hydralight foundation och puder.

• Svar på tråden Vilket mineralsmink är bäst?
  • Heavenlyfaith

I.D Bare Minerals är ENDAST mineraler o är läkande för huden samt innehar solskyddsfaktor.
    IsaDora o andra märken så som Lore'al är innehar endast en liten del mineraler o har fortfarande parfymer o liknande tillsatser som inte är bra mot en känslig hy.

Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
  • My Lonely Heart

Ja, jag har väldigt känslig hud. Jag har atopiskt eksem på resten av kroppen och jag tål inte parfym i lotion och smink.

Jag har blandad hud, jag är jättefet i pannan och vid näsan men torr på kinderna.

• Heavenlyfaith

Då ska du absolut välja ett smink utan andra tillsatser än mineraler. Själv använder jag I.D o är supernöjd. Jag har väldig problem med huden pga min sjukdom o när jag slutar använda I.D så blir min hud sämre vilket visar på att det har en läkande o helande effekt. Superbra! Det är ju värt ett försök.
    Jag använder puderfoundation som ligger på 390:- o den brukar räcka 4 månader, är superdryg o väldigt täckande o fin.

• My Lonely Heart

Vad innebär det med puderfoundation? Behöver man puder till också? eller funkar det som foundation+puder? Jag vill inte bli glansig om pannan.

• Duckan74

Jag har alltid använt både flytande foundation och puder, men nu med Id använder jag bara det, två-i-ett så att säga.

• Heavenlyfaith
    Swanlady81 skrev 2008-12-15 20:40:27 följande:
    Vad innebär det med puderfoundation? Behöver man puder till också? eller funkar det som foundation+puder? Jag vill inte bli glansig om pannan.
    Det ser ut som ett puder i en burk men det är en foundation. Alltså en foundation+puder i ett.
    Den jag har är matt för att jag inte vill bli glansig o under dan OM jag blir glansig så pudrar jag bara på lite, då funkar den som ett puder. Finns både i matt o halvmatt...
    Den är väl värd att testa.
  • My Lonely Heart

Jag har hört mer om I.D än nån annan. Jag borde testa det :))

Finns det nån här som har blivit bättre i hyn, alltså finnar och knottror har gått bort??

• Heavenlyfaith
    Swanlady81 skrev 2008-12-15 20:55:35 följande:
    Jag har hört mer om I.D än nån annan. Jag borde testa det :))Finns det nån här som har blivit bättre i hyn, alltså finnar och knottror har gått bort??
    Ja, det har jag definitivt blivit o jag har tidigare haft problem med Rosacea dessutom men med hjälp av I.D har det försvunnit.
    Ja, nu MÅSTE du testa
    aprilsill skrev 2008-12-15 20:46:18 följande:
    Var kan man hitta prisuppgifter för i.d.??
    Det är välldigt olika beroende på var du köper det.
  • My Lonely Heart

Hur mycket kostar borsten? Är I.Ds borste bra?

Svar på tråden Vilket mineralsmink är bäst?