• lilja26

vad heter dokumentären som handlade om prematurvården i sverige?

Hejsan.

Vet att det gick en dokumentär på tv för nåt år sen som handlade om prematur vård i sverige. Handlade om extrema prematurer och om risker osv.

Har inte sett den själv, utan bara hört om den av bekanta som sett den. Undrar nu om nån av er vet vad den heter och om man kan se den på nätet någonstans.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-15 21:01
    kan det vara "rätten till ett värdigt liv"? den har tydligen gått på SVT 2005. Är det nån som har sett den? Hittar ingenstans man kan se den tyvärr

• Svar på tråden vad heter dokumentären som handlade om prematurvården i sverige?
  • tinaw

Jag tror att det är den. Det är några år sedan nu. Fast jag såg den inte (låg på antenatalen med hsf och kunde inte se på TV) men fick för mig att den inte handlade så mycket om svenska förhållanden egentligen? Mer USA och England, där man faktiskt är ganska mycket efter i neonatalvården. Mycket kuvös, lite föräldratid, mycket scheman och tider, mycket intryck osv.

• lilja26

ok. den jag tänker på är där lilla flora är med från västerbotten. Tror att hon ska vara med i alla fall. Hon vägde nå 300 gram. Därför hade jag velat se den. Men det kanske är den.

• BebisVagga

vi filmades iår.. ska komma en ny komunentär om vården i lunds neonatal.. den sköra tråden skall den heta.. e agnesfilm som gör den... kommer ut vintern 2009 eller våren 2010

• Proletariatet
    lilja26 skrev 2008-12-16 20:59:04 följande:
    ok. den jag tänker på är där lilla flora är med från västerbotten. Tror att hon ska vara med i alla fall. Hon vägde nå 300 gram. Därför hade jag velat se den. Men det kanske är den.
    Det gick väl på kalla fakta på tv.4? Det är jag nästan säker på, såg det programmet, kan det ha varit i början på 2007 som den visades? Man kanske kan ringa tv.4 och fråga?
  • lilja26

tror också den gick på tv 4. Får nog ringa och kolla upp det.

• Millli

Vill gärna se den med! Om ni får reda på vilken det är och vart man kan hitta den så kan ni väl skriva det här!?

• Vinter04
    Svar på #5
    Jag har skickat dom ett mejl om den... Skriver det här ifall jag glömmer att säga det =) Nu är det bara att vänta på svar från Tv4.
  • lilja26

tack vinter08, såna vänner som du växer inte på träd. ville bara att du ska veta det

Vinter04 skrev 2008-12-18 11:24:41 följande:
    Svar på #5Jag har skickat dom ett mejl om den... Skriver det här ifall jag glömmer att säga det =) Nu är det bara att vänta på svar från Tv4.
  • lilja26

Mylingen skrev 2008-12-17 22:38:12 följande:

Inslaget "liv till varje pris" sändes i tv4 våren 2007, kalla fakta, kolla denna länk www.tv4.se/1.311272/2007/01/25/liv_till_varje...Man kan inte se programmet som jag fattar det - om man inte köper det.
    Tack så mycket att du hittade den. Vet att när vi var nere i Umeå satt vi och läste i en bok som floras mamma hade gjort. Den gav oss hopp och tilltro.

Ska nog också skicka ett mail till tv4 om detta. Vill så gärna se den.
Svar på tråden vad heter dokumentären som handlade om prematurvården i sverige?