• gosmamman

Hjälp mig skriva ett "tal" till min mamma som fyller 50år

Jag skulle behöva massvis med tips om hur man går tillväga när man ska skriva ett tal.
    Min mamma fyller 50 pånyårsafton och jag skule vilja läsa upp ett litet tal som innefattar lite av hennes liv, vad vi tycker om henne och det ska halite humor.

Nån som skrivit ett liknande tal som vill dela med sig? hur börjar man?

• Svar på tråden Hjälp mig skriva ett "tal" till min mamma som fyller 50år
  • Fruochmamma

Det där är klurigt eftersom man vill ha det personligt. När jag skulle hålla tal till min pappas 60årsdag bestämde jag mig för att hålla det relativt kort, men ändå "innehållsrikt". Tänk igenom saker / händelser / egenskaper som är viktiga och har betytt mycket. Kolla runt bland släktingar & vänner.

Lite mer tips kanske du får här: http://www.brollopsguiden.se/artiklar/brollopstal/index.php

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • gosmamman
    Fruochmamma skrev 2008-12-17 10:31:32 följande:
    Det där är klurigt eftersom man vill ha det personligt. När jag skulle hålla tal till min pappas 60årsdag bestämde jag mig för att hålla det relativt kort, men ändå "innehållsrikt". Tänk igenom saker / händelser / egenskaper som är viktiga och har betytt mycket. Kolla runt bland släktingar & vänner.Lite mer tips kanske du får här: www.brollopsguiden.se/artiklar/brollopstal/in...
    tack snälla
Svar på tråden Hjälp mig skriva ett "tal" till min mamma som fyller 50år