Hur övertala sambo??
Fick missfall i dagarna och nu helt plötsligt ångrade sig sambo.
Nu har jag på mig att övertala till juldagen då eventuellt ÄL kommer..
Men HUR??
Fick missfall i dagarna och nu helt plötsligt ångrade sig sambo.
Nu har jag på mig att övertala till juldagen då eventuellt ÄL kommer..
Men HUR??
tycker inte du ska försöka övertala honom utan respektera att han inte vill....
Anonym skrev 2008-12-15 22:31:52 följande:
Respektera din sambo.
Jag fick ett missfall när jag var i vecka 7+4 (hösten 2006) och då sa BM att vi skulle vänta tills mensen kommit igång ordentligt innan vi försökte igen, detta för att kroppen skulle hinna repa sig lite.
Jag kan bara hålla med föregående inlägg.
Det är dumt att övertala någon som inte är säker. Det ska komma självmant om man ska ha barn.
Det där med när man kan sätta igång efter missfall verkar variera. Jag fick missfall nu i oktober och min läkare sa att jag kunde försöka på en gång. De flesta får ÄL ca två veckor efter missfallet och hon sa att många blev gravida redan då.
Sighridh skrev 2008-12-15 22:58:36 följande:
Jo det är ju klokt det ni skriver men samtidigt kan man vända på det och varför ska jag gå och vänta på att sambo vill?
Vad är det som säger att jag ska vilja då?
Jag blir bara så otålig och längtar. Känns helt hopplöst å bara vänta på han bara för att han tycker på grund av olika saker som jag inte tycker. Förstår ni hur jag tänker??
Nej, du skall respektera hans önskan, önskar du något annat så får du helt enkelt hitta någon som VILL ha ett barn, Ett barn sätter man inte bara till världen så där, ett barn ska ha 2 föräldrar som vill att det skall finnas till, blir så trött på sånt här
Anonym skrev 2008-12-16 01:00:01 följande:
jag fick MF nu i oktober jag med... å även min läkare jag hade vid VUL sa att det bara var att köra igång igen... är i v 8 nu... men jag tycker verkligen inte du ska försöka övertala honom... säg möjligen att "jag känner så här"... så får han ta sitt eget beslut i det hela... man bör inte tvinga någon att skaffa barn precis som jag inte tycker han ska tvinga dig till tex abort... min åsikt i det hela...
Tack alla för era inlägg även de som är lite barska
Som jag då inte skrivit är att vi har ett barn och han vill ha syskon och han med för jag var nyss gravid men helt plötsligt nu så ändrar han sig..
Jag kan inte skaffa barn själv och har ingen tanke på å lämna honom för detta men känner att jag vill skriva av mig lite o hoppas han ändrar sig..
Det kan ju vara så enkelt att han värkligen såg fram emot detta barn och att han då tog MF som en stor sorg. Mitt förslag är att låta tiden ha sin gång. Det tar bara ett tag men ni får ha mycket trevlig träning under tiden. Tids nog lättar det för killen.
Om det nu är så att du resonerar som så att varför ska jag vänta.... Ja då skulle jag rekomendera dig att dumpa din kille och gå till spermabank. Inget tjafts och du får det på egna vilkor.
Jo säkert
håller med någon annan (vem vet jag inte pga anonymitet) han kan ha tagit det hårt att ert barn försvunnit... att han verkligen känner sig nere pga det.. när jag fick mitt MF så var det jag som fick trösta sambon ist för tvärt om... han var sååå ledsen så det verkade som om jorden gått under å himlen ramlat ner... men vi bestämde oss samma kväll att försöka igen... men det är nog lite olika från person till person... denna gång visar han inte alls lika mycke kärlek till magen som han gjorde förra... men jag tror inte han vågar då han är rädd att förlora denna lilla parvel också...
Anonym skrev 2008-12-16 01:26:09 följande:
Ser inget fel med att du försöker övertyga din sambo redan nu. Så länge du inte lurar honom och kör med öppna kort så är väl alla medel tillåtna. Har precis samma problem som dig och har försökt igen i 7 månader och får övertala min sambo vid varje ÄL. Vill inte ens tänka på hur lång tid det skulle ta om jag "väntade ut" honom!
Låter ju kul att skaffa barn med någon som man måste övertyga till det...
Anonym skrev 2008-12-16 13:30:34 följande:
Har varit i samma sits, men han ville igen efter ett tag. Så släpp det för ett tag, skit i denna äl så kanske han vill näste eller om ett par månader. Att tjata gör saken värre. Det löser sig!
Nej ! man skaffar inte barn med någon som inte vill , det är ingen bra början. Dessutom kan det säkert vara så att han sörjer och vill vänta lite.
Vi kvinnor borde vara lite mer försiktiga med att skaffa barn för vår egen önskans skull , utan tillsammans med någon som vill samma sak.
Lyckat till och ta det lugnt det ordnar sig.